Avatar billede supbojo Nybegynder
24. april 2012 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Fjernskrivebord til Windows Ultimate

Har en Windows server kørende med Terminal service.
Hjemmefra opretter jeg VPN forbindelse til netværket på arbejdet uden problemer.
Herefter kan jeg via fjernskrivebord oprette adgang til alle maskiner på netværket, der vel og mærket alle kører med Windows XP.
Fik sat ny maskine op med Windows 7 Ultimate. Den nye maskine er umulig at oprette fjernskrivebord til. Har søgt i diverse fora efter løsning og har prøvet alt tænkeligt. Har tjekket port, firewall, ip-adresser etc.
Er der andre der har dette problem og evt. løsning. Er kommet frem til at problemet skal findes på den nye computer?!
Avatar billede KHHP Juniormester
24. april 2012 - 11:41 #1
Har du husket at sætte hak Fjerforbindelse under Avancerede systemindstillinger?
Tilslutter du med ip-adresse eller pc-navn?
Avatar billede supbojo Nybegynder
24. april 2012 - 11:55 #2
Ja til det hele! Har brugt både ip og navn. Skal lige sige at hvis jeg er på arbejdet kan jeg oprette fjernskrivebord fra en af XP'ener til min Win 7, så det virker lokalt men ikke udefra!
Avatar billede KHHP Juniormester
24. april 2012 - 12:29 #3
Og hvis du bruger VPN, så er det ikke port forwarding der er problemet. Kan det være at den ikke virker fordi det har noget at gøre med at der måske er mange maskiner på netværket der bruger standardporten til fjernskrivebord. Prøv at ændre porten på windows 7 ti noget andet: http://support.microsoft.com/kb/306759
Avatar billede supbojo Nybegynder
24. april 2012 - 12:54 #4
Er ikke helt sikker på om jeg forstår dig. Omkring porte er der åbnet op for det skal bruges i routeren. Routeren står foran serveren (Serveren kører DHCP). Har set det link du nævner tidligere, men det giver ikke løsninger på problemet. Det er lykkedes mig enkelte gange at komme igennem til Win 7 udefra, men jeg har ikke kunne fastslå hvorfor det har virket de par gange det er lykkedes. Der er tre XP'er og en Win 7. Der bliver max oprettet to fjernskriveborde af gange, og det virker som sagt lokalt fra XP til Win 7!
Avatar billede sand321 Nybegynder
24. april 2012 - 13:10 #5
Ellers kan du prøve at installere en packet sniffer som f.eks. wireshark. Så kan du filtrere pakkerne og få et overblik over hvad der foregår.