Avatar billede kateolsen Nybegynder
24. april 2012 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjernet program realtek RTL...

Jeg har ryddet op i mine programmer, også så godt så jeg ikke længere kan komme på nettet.
Jeg er vist kommet frem til at fjerneet program: realtek RTL 8139 PCC fast. Når jeg går ind i computeradministration er der gult udråbstegn ved " Ethernet-controller". Jeg har via anden computer fundet et Wlan Driver Intel og forsøgt via USB pind at installere det, men der skal vist netforbindelse til, såh...nu er jeg fortabt. Jeg har ikke særlig meget forstand på disse ting og håber der er rare folk der kan hjælpe.

kateolsen
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. april 2012 - 10:39 #1
Gå på nettet fra en anden computer, og hent driveren ned på USB

http://www.realtek.com.tw/search/default.aspx?keyword=8139
Avatar billede kateolsen Nybegynder
24. april 2012 - 12:34 #2
Jeg kan ikke finde det rigtige, hverken : realtek RTL 8139 Family Fast eller Eternet Controller eller Wlan Driver Intel.
Kan du sige mig mere præcist hvad jeg skal søge efter og hvordan jeg efterfølgende gør?

Vh. kateolsen
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. april 2012 - 14:45 #3
Flere oplysninger :)

Hvilken computer er det, HP, Compaq, Acer eller andet
både navn og typenummer "et eksempel HP TX1000eo"

Hvilket styresystem, Windows 7, Vista, XP
Avatar billede kateolsen Nybegynder
24. april 2012 - 15:28 #4
Tak for svarene, men jeg har løst problemet ved at systemgendanne.
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. april 2012 - 22:34 #5
Det var godt.
Da du selv har løst problemet, så giv dig selv et svar, og accepter det.

Så bliver spørgsmålet lukket på en ordentlig måde
Avatar billede kateolsen Nybegynder
25. april 2012 - 20:32 #6
Jeg fik løst problemet ved at systemgendanne, men så kom et nyt problem, idet jeg havde slettet et installationsprogram til en gammel printer, og nu popper der hele tiden et vindue op som vil have mig til en CD med programmet, og den har jeg ikke mere. Hvordan kan jeg løse dette problem?
Avatar billede kateolsen Nybegynder
09. maj 2012 - 07:00 #7
Som tidligere anført løste jeg problemet ved systemgendannelse, og med hensyn til den forsvundne CD har jeg lånt mig frem.

kateolsen
Avatar billede jensenjs Juniormester
09. maj 2012 - 12:23 #8
Godt at hører :)