Avatar billede JonasSandbjerg Nybegynder
19. april 2012 - 23:03 Der er 2 kommentarer

Grå billeder?

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem med mine billeder på min usb pen.
For et stykke tid siden overførte jeg alle billeder til usb penne for at have dem et andet sted i tilfælde af at min computer skulle bryde sammen.
Nå nu til problemet, på mange af mine billeder er det linje med utrolig store pixelfejl, andre er der grå linje på, andre er næsten helt grå og sidst men ikke mindst så er der nogen hvor den skriver at windows fotofremviser ikke kan vise billedet.
Håber at der er nogen derude der har en løsning på dette da det er utrolig mange billeder der er ødelagt.

Mvh.
Jonas Sandbjerg
Avatar billede benzon Praktikant
20. april 2012 - 00:41 #1
Uha er sku bange for der ikke er så meget og gøre :(

Det lyder lidt som en defekt usb pen, i mine øre specielt når billederne bliver grå :| og så de omtalte pixel fejl, har du prøvet og åbne dem i andre billed programmer? så som Picasa?

Der ud over er mit råd gem altid dine billeder mere end 1 sted, jeg bruger eks. dropbox, da min nye mobil HTC One X, har et samarbejde med dem og giver mig 25gb plads i 2 år, der ud over har jeg dem, på computer, usb harddisk, og på Picasa, hvor de er sat som skjult for omverden.
Avatar billede daphne Novice
06. december 2012 - 18:18 #2
Må desværre give Banzon ret i, at det lyder som om, du er ude i defekte USB-penne.. Auch.

Til en anden gang, så vil jeg råde dig til at investere i en ekstern harddisk, og kopiere dine billeder hertil, så ikke du kommer til at opleve et tilsvarende problem.

På nettet er der også mulighed for at lagre billeder.. bl.a. på www.flickr.com, hvor det koster lidt pr. år at have liggende.. til gengæld, så er man også pænt sikret i forhold til at få sine billeder igen, hvis uheldet er ude.

Jeg ved ikke om f.eks. www.diskdigger.org kan løse problemet, for billederne er jo ikke slettet, men personligt ville jeg nok prøve om det kan afhjælpe problemet. Det koster ca. 87 kr. - det er til at have med at gøre, hvis det kan gøre at den kan genskabe mistede billeder.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne