Avatar billede goldeneagle Nybegynder
18. april 2012 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digital Signatur

Hej!

Jeg har fået tilsendt en e- mail fra en bekendt, der fik nedenstående i forbindelse med installation af Digital Signatur:

"Din pc mangler en software komponent. Gå tilbage for at installere din certifikatholder. Først derefter kan du fortsætte med installationen.

Du skal nu logge på din eToken med din selvvalgte adgangskode. Er det første gang du logger på er koden 1234567890 og du anbefales at ændre den. Herefter udstedes din signatur til din eToken."

Hvad betyder det?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede sand321 Nybegynder
25. april 2012 - 11:54 #1
Hvorfor installere digital signatur, når det er blevet erstattet af nemid?
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
25. april 2012 - 15:36 #2
Hej!

Hvis NemID kunne benyttes, ville det ikke være et problem. I dette specielle tilfælde skal der bruges Digital Signatur.
DANID, der administrerer begge dele, har givet op med den begrundelse, at det kan skyldes at der er en Digital Signatur i forvejen. Denne skal også benyttes til et specielt formål, og kan derfor ikke slettes. De forklarede, at der skulle downloades en CSP fil, og at det nok var det Windows hentydede til med "Certifikatholder"
Håber det på sigt bliver muligt med NemID.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
30. april 2012 - 18:43 #3
Hej!

Det var den forkerte type Digitale Signatur, der blev fremsendt. Den rigtige er nu installeret og fungerer.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå