Avatar billede Pattywack Nybegynder
16. april 2012 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Ny tådløs router, men internettet virker ikke ordenligt.

Hej alle ekspert jeg har fornyligt oplevet et problem med en router jeg lige har købt (Linksys E4200).

Det er sådan at jeg kan se på min Macbook Pro at jeg er på internettet via routeren og der skulle være forbindelse. Men lige så snart jeg prøver at surfe rundt på internettet kommer jeg ingen steder, den siger bare siden er ikke tilgængelig og det er ligemeget om det  er http://www.eksperten.dk eller google jeg forsøger at gå ind på. Det mærkelig er at det er først noget den er begyndt at gøre for et par dage siden. Routeren er sat op i torsdags og virkede upåklageligt indtil lørdag. Der mangler nok nogle informationer men ved ikke hvilke jeg skal skrive for at få løst problemet. Det skal lige siges at jeg har kunne logge på steam via Macbooken for lidt tid siden. Det virker lidt som om det kommer og går hele tiden agtigt.
Håber det kan løses. På forhånd tak for hjælpen.
16. april 2012 - 22:01 #1
... skift trådløs kanal på ROUTEREN ...
Der er sansynligvis andre trådløse elementer i området der kører på samme kanal...
Avatar billede Pattywack Nybegynder
24. april 2012 - 20:19 #2
Nu har jeg så prøvet at ændre kanalen på routeren, den kører dog både med 5 GHz og 2.4 GHz har ændret dem begge lige lidt hjælper det dog.. Det er nu sket et par gange i dag og den eneste måde jeg har kunne løse det på var ved at reboote min router, men det er ikke en holdbar løsning jeg har lyst til at bibeholde.