Avatar billede AMunck Nybegynder
16. april 2012 - 08:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows update vil ikke opdatere Microsoft.NET Framework

Jeg har window 7 og modtager fejlmeddelelse KB2656373 og teksten: Microsoft.NET Framework 3.5.1 på windows 7 og windows server 2008 R2 SP1 til x64 baserede systemer - mislykkedes.

Jeg har uden held forsøgt forskellige løsninger fundet på nettet men intet hjælper. Jeg har fundet mapper der viser at jeg tilsyneladende har indstaleret version 2.0, 3.0 og 3.5.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 08:35 #1
den ligger her

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=22

men den skulle gerne komme som en auto opdatering fra microsoft

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2012 - 08:36 #2
Avatar billede AMunck Nybegynder
16. april 2012 - 21:50 #3
Jeg ved godt hvor jeg kan finde opdateringerne. Problemet er at det ikke lykkes at indstalere dem. Det går galt undervejs som med windows update, så der er tilsyneladende et eller andet på PC'en der forhindrer gennemførelse af opdateringer til Microsoft.NET Framework.
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. april 2012 - 22:01 #4
Prøv at geninstallere(reparere) hele net 3,5 (hent den hos microsoft)-
Alternativt fjerne alt vedr 3,5 og derefter installere igen.
Avatar billede AMunck Nybegynder
16. april 2012 - 22:11 #5
Jeg har også forsøgt at genindstalere og at fjerne 3.5 og genindstalere. Det hjalp heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2012 - 15:54 #6
Det må skyldes en fejl i windows installationen. Jeg har selv haft det problem. Kunne kun opdatere ved at slette MNF og starte forfra med ny install. af MNF, hver gang. Nu har jeg lavet en nyinstallation af windows, fra samme DVD, men nu er der ikke længere noget problem med at downloade MNF.
Avatar billede AMunck Nybegynder
16. maj 2012 - 20:36 #7
Det er nok rigtigt, at jeg kan løse problemet med en genindstalering af Windows 7. Jeg havde håbet på gode råd om en mere simpel løsning. Det er ikke forsøgt endnu.
Avatar billede AMunck Nybegynder
03. juni 2012 - 21:36 #8
Jeg er blevet guidet igennem til en løsning af ASUS.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2012 - 07:26 #9
jo men vi havde da skrevet hvordan og hvad vi gjorde ?????
Avatar billede AMunck Nybegynder
04. juni 2012 - 22:14 #10
Det er rigtigt at jeg har modtaget flere forslag. Det var dog noget jeg havde forsøgt eller som jeg ikke mente var relevant, så ingen af forslagene førte mig til en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2012 - 07:13 #11
det var den løsning du fik du burde skrive her
ikke hvad vi forerslog der ikke virkede

der er andre der måske ser denne her og er interesseret i hvad det er ok

nok om det.
Avatar billede ml67 Nybegynder
23. juni 2012 - 12:12 #12
Hej

Jeg har samme problem. Windows Update kan ikke gennemføre opdatering af Microsoft .Net Framework 1.1 Service Pack 1. Jeg har forsøgt med en ny installation af MNF.

Jeg vil derfor være meget interesseret i, den løsning som I fik til at fungere.

Er der i øvrigt nogen der ved om der er væsentlige risici forbundet med den manglende opdatering eller om man kan vælge at slette MNF 1 fra PC'en uden større driftsproblemer?