Avatar billede jknielsen Nybegynder
14. april 2012 - 18:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke genstarte eller lukke ned...

Jeg kar set rundt på mange sider for at finde en løsning på dette.. Jeg har lige geninstalleret en XP pga. defekt HD...
Jeg kunne ikke installere da den ikke ville genstarte... men efter et par forsøg fik jeg da XP på... nu er det så at den ikke kan lukke ned eller genstarte... Jeg har opdateret bios.. opdateret drivere... Det morsomme er at på live CD Ununto virker alt som det skal der kan den godt genstarte... Og.. jeg har prøvet at installere Windows 7 på den der kan den ej heller genstarte... er der nogen der har løst problemet??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2012 - 20:01 #1
Måske noget hardware der ikke kan forenes med Windows pga defekt.
Bliver der skrevet noget i logbogen om dette?
Højreklik computer og vælg administrer-logbog.
Avatar billede jknielsen Nybegynder
15. april 2012 - 08:11 #2
Ja. det er hændelse 60055? jeg kan se at der er en fejl, der står: Der opstod fejl, der ikke er alvorlige, under installationen af Windows.... der er så et link og hvis jeg klikker på det kommer jeg til support.. og der står at der ikke er hjælp til dette problem..
Længere nede af logen er der advarsel Tcpip hvad det så end er...
I program er der 5 advarsler WinMgmt... men alt dette er total u forståeligt for mig som bare er bruger... Ved så ikke om det er noget du forstår dig på? Jeg har nu også prøvet at sætte en anden PSU i.. Jeg har hentet alle opdateringer til XP... kørt sfc /scannow og alle de andre ting jeg har fundet man kan gøre.. Bundkortet er et Foxcon G31MX som jeg har købt brugt med XP DVD og serienummer.. og der var ikke problem med at aktivere den efter jeg satte den "nye" HD i.. Kun at den ikke ville genstarte under installationen...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 16:04 #3
Tcp ip har noget med netkortet at gøre.
Hvis du går ind i egenskaber for netkort, så se om både tcip4 og tcpip 6 er i disse egenskaber.
Har du version 6 installeret, så prøv at fjerne den.
Jeg har i min xp maskine kun klientprogram til Wi8ndows og fil og udskriftdeling, samt tcpip 4 installeret.
Med hensyn til WinMgmt så har det sandsynligvis noget med alle de svchost.exe filer der er på pc. Det kan være opdaterings tjenester osv der ligger i disse.
Du kan se disse i joblisten. Der kan sagtes være en 4-5 stykker af disse der.
Avatar billede jknielsen Nybegynder
15. april 2012 - 18:29 #4
Der kører kun tcip4
svchost.exe er der 3 af...
Jeg vil lige nævne at musen forsvinder når man lukker ned, skærmbilledet står der tilbage til jeg holder tænd knappen inde 2-3 sec. Jeg behøver dog ikke at slukke på tænd knappen jeg kan bare tage hovedafbryderen.. den er lukket ned...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 18:32 #5
Har du alle drivere up to date?
Avatar billede jknielsen Nybegynder
15. april 2012 - 18:38 #6
Lige en lille info mere.. Når jeg vælger standby slukker den fint ned.. Altså Luk computer og genstart lukker ikke skærmen men det gør standby..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2012 - 18:58 #7
Standby lukker jo heller ikke pc ned. Den sætter session i pause med skærm slukket og slukket disk, men med strøm til ram, så den starter hurtigt op.
Prøv at aktivere dvale og luk den ned i denne tilstand. Kan den det?
Dvale er næsten det samme som luk pc ned.
Den bruger en lille del af harddisk, svarende til ram mængde for at virke, men pc starter væsentlig hurtigere op fra denne tilstand.
Avatar billede jknielsen Nybegynder
17. maj 2012 - 06:43 #8
Øv.. intet hjalp.. lukker ned
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2012 - 07:16 #9
Har du forsøgt dvale funktionen?