Avatar billede KAN7 Nybegynder
13. april 2012 - 13:16 Der er 5 kommentarer

Trådløs internetforbindelse med trådløs router fungerer ikke?

Jeg har en router der er forbundet til et kabelmodem(Stofanet). Routeren er en Konig CMP-WNROUT20 der sat op til at fungere trådløst.Man kan komme på internettet med den stationære og bærbare komputer når der bruges kabelforbindelse.Det er muligt at komme trådløst på nettet med mobiltelefonen. Jeg ønsker at komme trådløst på netten med den bærbare (Acer) der bruger styresystemet Windows Vista. Hvorfor kan jeg ikke komme trådløst på nettet og hvordan løses problemet?Der er brugt mange timer på at løse problemet, blandt andet har sælger af routeren og firmaets  it-ingeniør ikke kunne løse problemet.
Er det opsætningen af den bærbare der er forkert? Under opsætning til trådløs internetforbindelse  er der hele tiden fejlmeldinger.
Der meldes at det sikkerhedsmæssige er iorden, men at der er et rødt kryds på billedet med forbindelsen fra routeren og til internettet.
Avatar billede komputerdk Mester
13. april 2012 - 13:35 #1
hvordan er den sat til kabelmodemmet ???

hvis den ikke er sat til via WAN, så skyldes det at Stofa låser på MAC adresserne og derfor kan man kun have et begrænset antal på.. derfor skal routeren være tilmeldt til ALLWAYS on hos stofa + ingen enheder må ikke være sat til.

hedder det trådløse netværk noget underligt.. fx. bilen55katte12 ?

Men bare så jeg forstår dit problem

1) Kan din computer forbinde til det trådløse netværk - men bare ikke komme på internettet ???

2) kan du finde dit trådløse netværk fra din computer hvis du søger efter det?

3) kan din bærbar forbinde til andre trådløse netværk?

ellers er mit gæt at det er acers software til wifi som driller - mener der er noget software som har et logo som et grønt E hvor man kan få adgang til denne software..
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2012 - 13:36 #2
er wi-fi kortet på acer aktiveret?
Avatar billede KAN7 Nybegynder
13. april 2012 - 14:12 #3
Netværket har jeg sat til et mærkeligt navn.
Kablet fra modemmet er sat i Wan porten i routeren.
Computeren kan finde netværkets navn og bekræfte at sikkerheden er i orden.
Computeren kan finde andre trådløse netværk der melder at sikkerheden er iorden,men ved ikke om den kan forbindes.
Jeg ved ikke om wi fi kortet er aktiveret hvor jeg se det?
Avatar billede KAN7 Nybegynder
13. april 2012 - 14:15 #4
Jeg har et  Wlan og Lan  kort der er aktiveret.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2012 - 17:47 #5
hvis du kan se id'er på wi-fi i området, så er dit kort aktiveret.

Så er det tilbageværende bare kryptering og kodeord.
Højreklik på dit netværksikon i systembakken, og vælg 'åbn netværk og delingscenter'
I den klikker du i menuen til venstre på 'administrer trådløse netværk'
Højreklik på dit netværksnavn og vælg egenskaber - på fanebladet 'forbindelse' sæt hak i den første og den sidste - på fanebladet sikkerhed vælger du type og data ud fra, hvad det nu skal være (hak i 'vis tegn' er god hjælp)
OK - og evt en genstart og du skal kunne komme på.