Avatar billede rmk24 Nybegynder
11. april 2012 - 11:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

phonegap hjælp til remote access

Nu har jeg søgt og søgt for at finde et svar jeg fatter. er noob indenfor det her.

det jeg mangler er hjælp til at kunne hente data fra en remote server via en phonegap app.

så hvis nogen kan hjælpe med et script eller gerne en hel html5 jquery mobile side eller hvad man skal kalde det. gerne med html doc og det hele. bare en som laver et kald til en php side på nettet hvor man får data tilbage (feks hello world ;)). så jeg har noget at gå ud fra. er gået helt død i det.
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2012 - 15:38 #1
<ole>

Der er jo en udmærket dokumentation til PhoneGap og der ligger ret lette eksempler 'derude'. Hvad er det mere specifikt, du ikke kan finde ud af?

/mvh
</bole>
Avatar billede rmk24 Nybegynder
11. april 2012 - 18:48 #2
som jeg skrev hvordan jeg får kontakt til en server og henter data eller lign.

bare at få kontakt til noget php på en server. har ledt helt vildt men er lidt ny i javascript og sådan.
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2012 - 19:14 #3
"men er lidt ny i javascript og sådan" >> Så er det nok ikke særlig realistisk at ville kaste sig ud i den dybe ende af bassinet.

Du skal med eller uden PhoneGap bruge Ajax til at hente data fra en server med. Enten kan du med udgangspunkt i XMLHttpRequest objektet skrive det selv, eller du kan bruge et færdigt library som jQuery. I begge tilfælde kræver det, du er rigtig god til JavaScript, selvom du måske ikke opdager det med det samme, hvis du bruger jQuery.

Under alle omstændigheder hæmmer libraries som PhoneGap og jQuery din indlæring af HTML5, CSS, DOM og JavaScript  =)
Avatar billede rmk24 Nybegynder
11. april 2012 - 19:21 #4
bruger jquery her i starten. men kan da prøve at kigge på xmlhttprequest. vil bare gerne kunne få noget fra serveren som kører php. må prøve at kigge på det lige mere
Avatar billede rmk24 Nybegynder
11. maj 2012 - 09:36 #5
lukker