Avatar billede Emmelie1 Nybegynder
09. april 2012 - 19:40 Der er 3 kommentarer

Fejl i netværkskort?

Hej..

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig.

Jeg har for tre måneder siden købt en ny computer (Asus U31S) til studiebrug. Her i ferien fik jeg problemer med at logge på nettet. Selvom, der er net tilgængelig laver den tegnet med en computer, et kabel og et rødt kryds, mens den skriver "der er ingen netforbindelser"..

Jeg har tjekket alle internetindstilinger uden at kunne finde problemer - og den kan heller ikke logge på, hvis der sættes kabel i..

Jeg sidder og river håret af mig selv, for jeg er selvfølgelig midt i en eksamensopgave... :(

Har I kloge folk noget bud, eller skal jeg sende den tilbage til butikken? (hvis der er fejl i netværkskortet efter tre måneder er det vel reklamationsretten ikke?)

På forhånd tak!!!
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 19:52 #1
Hvis der er fejl i netkortet, så skal den tilbage til butikken og rep. på garantien.

Der sker ikke noget "farligt" ved nedenstående :-)

Så prøv blot at gå i start, skriv:
Enhedeshåndtering i SØG feltet
klik på linjen Enhedeshåndtering der kommer frem

Klik på > udfor Netværkskort
H-Klik på de linjer der er der og vælk fjern
Når alle linjerne er fjernet, så genstart computeren, lad den selv finde og installere enhederne igen.
Prøv herefter at gå på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 19:53 #2
Har du tjekket at det ikke er routeren der fejler ?
evt. resat den ?
09. april 2012 - 20:13 #3
... er der "lys" ved LAN stikket, når stikket er isat - og der er forbindelse ...