Avatar billede talrinys Nybegynder
03. april 2012 - 15:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Korrupte Downloads

Hej Eksperten

Jeg oprettede sidste år en tråd i forbindelse med køb af ny harddisk. Den gav nogle defekte sektorer i en test med HDTune men har siden kørt upåklageligt, og klaret sig fint i tests både med Seatools og Hdtune siden. Det drejer sig om en 1TB Seagate 7200.12 disk. Nu er jeg begyndt at få korrupte downloads, opdaget ved flere installere der fejler CRC checks og derfor nægter at starte. Jeg har testet med HDTune og en Long Generic test i Seatools, og jeg får stadig ingen defekte sektorer. Disken kører langsomt og kan til tider fryse en smule, men det har den gjort siden indkøbet og har ikke givet decideret ustabilitet. Jeg har kørt en Ramtest i Windows samt en 2½ times Memtest Run som boot for at undersøge memory problemer. Er der nogen gode bud på hvad der ellers kunne lede til dette problem? Jeg har ikke overclocket længe, så er der nogen anbefalinger til CPU tests der ville kunne teste dette link?
Avatar billede talrinys Nybegynder
03. april 2012 - 15:55 #1
De korrupte downloads kommer til udtryk i fejl når jeg forsøger at:
1. Pakke .exe fil ud fra et zip arkiv, hvor både Explorer & WinRar smider fejl op.
2. Åbne .exe fil jeg har downloadet direkte.

Browseren er Chrome, men samme fejl opleves når de pågældende filer downloads med IE.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 16:30 #2
Det kan være at det sted hvor din Downloads ligger, har defekte sektorer. Prøv at oprette en anden Downloads folder, og fortæl så Chrome hvor downloads skal lægges. Jeg har f.eks. selv en som hedder G:\downloads.
Avatar billede talrinys Nybegynder
03. april 2012 - 16:36 #3
Hej valbycom, tak for hurtig respons!

Dit svar gav mig blod på tanden, og prøvede noget jeg skulle have gjort før. Min laptop er på samme netværk, dog trådløs i stedet for wired. Den giver samme fejl, hvilket tyder på at det ikke er min computer der er noget galt med(hvilket bekræfter den ellers stabile drift). Det kan tyde på at det er routeren eller nettet der er problemet. Torrents virker 100%, jeg har installeret masser igennem torrents for nylig uden problemer. Det samme gælder Steam spil. Men de her enkeltstående installere crasher, måske fordi de ikke har mulighed for at checke sig selv løbende (som torrents).
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2012 - 00:23 #4
Jeg kan kun sige, at jeg altid downloader via Firefox og det går helt uden problemer.
Avatar billede talrinys Nybegynder
05. april 2012 - 16:03 #5
Jeg skriver at jeg har forsøgt med IE også, så det er tydeligvis ikke problemet.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2012 - 17:53 #6
Ok jeg tror ikke du kommer længere i denne tråd, det er nok bedre at du selv lægger et svar og lukker. Dine muligheder er nok bedre hvis du opretter et spørgsmål under netværk, når problemet ligger der.
Avatar billede talrinys Nybegynder
18. april 2012 - 07:49 #7
Lukker