Avatar billede bj2012 Nybegynder
27. marts 2012 - 10:04 Der er 9 kommentarer

keylogger??

Hej med jer.
Jeg ønsker svar på, hvordan jeg kan fjerne en keylogger, på min bærbar??
Jeg har ved et tilfælde set, der er en keylogger på min bærbar, hvilket jeg ikke bryder mig om, da jeg både bruger netbank og E-boks, på den.
Jeg har ingen ide om, hvem der har sat den på, men ønsker hjælp til at få den fjernet STRAKS!!

Mvh.
bj2012
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 11:25 #1
Hvordan ved du det så sikkert?
Hvis du ved den er der, hvorfor har du så ikke selv fjernet den?
Hvilket styresystem? 32/64 bit?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2012 - 12:14 #2
få nu fjernet den reklame for expo eller hvad det er eksperten - den er dødirreterende

hent denne her og opdater den inden brug
kør en fuldstændig scaning på og fjern det den finder ok

http://www.malwarebytes.org/

m.v.h.
Avatar billede pstidsen Novice
27. marts 2012 - 13:00 #3
Gennemfør denne guide: http://www.eksperten.dk/guide/1232

Brug skærmtastatur til koder indtil keyloggeren er fjernet!
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2012 - 15:02 #4
#3 Jeg vil nu anbefale helt at undlade brugen af koder til skidtet er væk (er der en keylogger inde, så er der muligvis også en helvedes masse andet. Og skærmtastatur kan også logges).
Og i mellemtiden ville jeg, fra en anden maskine, ændre samtlige koder.
Avatar billede bj2012 Nybegynder
27. marts 2012 - 18:12 #5
john_stigers:
Grunden til jeg fandt den var, jeg kørte et antivirusprogram, hvor den kom i karantæne, men jeg ikke kan finde hvor den ligger. nu har jeg set, den er der stadigvæk, men er ikke til at finde for mig.....derfor søgte jeg råd, herinde.

Mvh.
bj2012
27. marts 2012 - 18:16 #6
Derfor #3 proceduren !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 19:34 #7
Hvis den er i karantæne er der ingen ko på isen. Den er væk (ikke tilgængelig) så nu gælder det bare om at tjekke om der er andet på maskinen der ikke skal være der.

Gennemfør #3.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 19:35 #8
Hov!
Svar er en fejl. Beklager!
27. marts 2012 - 19:57 #9
...jeg kørte et antivirusprogram... - hvilket ?