Avatar billede roskilde1987 Juniormester
27. marts 2012 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsom hjemmeside, men hvorfor.

En kammerart og jeg er ved at lave en lille forumside, for folk med interesser i udendørsliv.

Vi har købt vores egen server ind, og har en:
Synology ds212, med 1 TB

http://www.synology.com/products/spec.php?product_name=DS212&lang=dan#p_submenu

Forbindelsen er en:
tdc router, 20/2 mbit

Og vi koder i:
drupal 7.

Hjemmesiderne kan ses her:

http://outdoorforum.synology.me/forum

http://outdoorforum.synology.me/wordpress (I øjeblikket deaktiveret)

Vi syntes bare at hjemmesiden virker uendelig langsom når man er på siden, også selvom man er den eneste bruger online.
Vi gav først drupal skylden, og forsøgte i wordpress, men syntes ikke resultatet blev bedre.

Nogle der har ideer til hvordan hjemmesiden kommer op og kører hurtigere? Noget vi har overset?
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. marts 2012 - 10:41 #1
Mit bud er at det er forbindelsen som er årsagen. Godt nok har I 20 mbit ind, men når folk skal downloade fra jeres server, sender serveren jo data, aka upload. Dette foregår med 2 mbit og er ikke så hurtigt igen.

Denne hypotese kan I jo tjekke ved at gøre med LAN-kabler direkte til serveren og bruge den lokale adresse fremfor at forbinde over internettet, som jeg formoder I gør.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. marts 2012 - 10:58 #2
Jeg tror ikke at det direkte kan relateres til hastigheden, men den har en indvirkning. Jeg tester diverse CMS på min server og jeg har kun 1Mbit upload, og den loader temmelig store test-sider forholdsvis hurtigt. Det skal også siges at jeg kører en Linux baseret webserver intallation på en 7-8 år gammel kontor pc.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
30. marts 2012 - 22:24 #3
Så hvad kunne dit svar være?

vi tænker nemlig at finde et webhotel, og flytte det hele der over. Men så er der ikke rigtig nogle penge at spare på vores egen indkøbte server
Avatar billede KHHP Juniormester
31. marts 2012 - 17:42 #4
Den nemmeste løsning ville være at få en hurtigere upload-hastighed og den eneste løsning jeg kender, der kan levere en høj hastighed, der passer til jeres krav er fiberbredbånd. Der er et par udbydere, men den jeg har hørt om er waoo og profiber. En 15/15Mbit ville være rigeligt, men mener ikke at der er den helt store forskel i pris fra 15/15 Mbit til 30/30Mbit.
hvis I ikke vil skifte hastighed, så ville det måske være en idé at vælge et andet CMS til jeres forum. Jeg har selv gode erfaringer med phpBB.
Nu kan jeg ikke se hvad jeres nuværende system er, men det ligner lidt MyBB.
Jeg ville nu helst gå efter den højere internethastighed.
Avatar billede moddi100 Seniormester
01. april 2012 - 14:03 #5
Mange webhoteller tilbyder fuld returret indenfor 30 dage. I kunne derfor prøve det af og se om det går hurtigere på et rigtigt webhotel i et par dage og så beholde enten hjemmeserver eller webhotel.

Jeg vil dog anbefale at I undgå one.com, da mine erfaringer med dem er, at det ikke ligefrem er de hurtigste servere de tilbyder.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
10. december 2013 - 18:08 #6
Lukket