Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 16:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Microfon skruer op for sig selv

Jeg har købt et headset Soundblaster Recon3d Omega og er stødt ind i et underligt problem, som jeg ikke forstår.

Problemet er at mikrofon lydstyrken bliver ved med at skrue op for sig selv. Så klager folk over at de kan høre alt hvad der sker omkring mig. Jeg skruer så selv ned for lyden til 5% hvilket er det, der passer. 5-10 minutter efter klager folk igen over at lydstyrken er 100% igen.

Det er Skype vi snakker over.

Jeg har slået fra at Skype må indstille niveauet.
Mit onboard Realtek lydkort står på alle digitale input/output til meget lav, men gør ingen forskel.

Jeg kan ikke se i mit soundblaster program noget sted hvor der står noget omkring at den må indstille sig selv, eller om jeg kan slå det fra.
Jeg forsøgte at google lidt rundt, men kunne ikke finde nogen der havde problem med at den skruede op for sig selv, men de løsninger der kom fra folk hvor den skruede ned for sig selv hjalp mig intet..

Jeg er virkelig på herrens mark. Jeg forstår intet. Håber at I kan hjælpe mig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2012 - 16:07 #1
Styresystem?
Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 16:10 #2
Windows 7
Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 16:10 #3
32bit var lidt hurtig på returknappen
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2012 - 16:17 #4
Har du tjekket lydindstillingerne i kontrolpanelet?
Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 16:27 #5
Hvad mener du med om jeg har tjekket lydindstillinger ?
Jeg har forsøgt at sætte mikrofon volumen til 5% der også, men den ændrer sig også til 100% efter kort tid.
Kommunikation er også sat fra "gør intet"
24. marts 2012 - 17:14 #6
I Skype's opsætning / Lyd / ... er der som standard sat "Indstil automatisk lydindstillinger..." ...
Check lige den 'detalje' ...
Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 17:25 #7
Troede jeg at jeg fik skrevet - må have glemt i min renskrivning, men den er slået fra.
Avatar billede fogtoo Nybegynder
24. marts 2012 - 18:25 #8
Jeg tror at fejlen ligger et eller andet sted imellem at mit onboard lydkort forsøger at styre lyden, og at det Soundblaster lydkort der følger med forsøger at styre.
Jeg ved det ikke, men jeg kan ikke komme på andre ideer.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2012 - 12:30 #9
hvis du bruger soundblaster lydkortet så skal du lige ind i bios og have onboard lyd deaktiveret
Avatar billede fogtoo Nybegynder
27. marts 2012 - 15:57 #10
Den gjorde stadigvæk det samme Cyber..

Jeg tror dog at jeg har løst mit problem på en anden måde.
Jeg har haft et spil installeret, som har ingame voice chat, som jeg havde haft slået fra. Alligevel indstillede den på mine lydindstallinger, og efter at have aktiveret, skruet ned for styrken og deaktiveret voice chat igen, ser det ud til at det virker. Virker som dårlig kodning, men det virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2012 - 16:56 #11
#10
Det var "Tillad programmer, at overtage eksklusiv styring af enheden".
Hvis den er vinget af, kan andre programmer skrue på din lydstyrke - men det fandt du så selv ud af :)
Avatar billede fogtoo Nybegynder
14. april 2012 - 14:19 #12
Bare for en ordens skyld, så var det ikke tilfældet.
Den har været klikket af hele tiden, hvilket var en af grundene til at jeg fandt vej hertil da ting ikke hang sammen i min forstand.