Avatar billede nuserinden Nybegynder
22. marts 2012 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glemt password til min Kingston USB

Jeg har glemt password til min Kingston USB key. Hvordan kan jeg komme til mine data på min Kingston data traveler 4 GB USB key? Der er en mulighed for at få adgang ved at få nyt password, men så sletts alt mit data. Er der en mulighed for at jeg kan få mine data ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2012 - 19:44 #1
hvis alle kunne bryde koden enkelt, så var der ingen grund til at kingston solgte dem...
Så find din backup frem (du har vel mere end en kopi hvis det er vigtige data).
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2012 - 20:06 #2
Det kommer helt an på hvor lang koden er.. hvis du ikke kan erindre hvor lang den er så ca, der er stor forskel på 8 tegn og op til 20 tegn..

Dernæst så kommer det an på hvad du har krypteret den med?

Dernæst så køb et ekstra usb stick, hvor du IKKE sætter kode på men hvor du har koderne i et tekst fil (.txt) gemt et sted hvor du altid kan komme til os selvom du kan huske hvor den ligger (For så kan windows søge efter filen med koderne) ;)
Avatar billede Troddy98 Nybegynder
22. marts 2012 - 20:06 #3
Kontakt Kingston, via mail eller tlf, og spørg hvad du skal gøre.

http://www.kingston.com/us/company/contacts#tech

- det er godt nok på engelsk, man det kan du forhåbentlig :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. marts 2012 - 20:21 #4
#3 Af hensyn til hvordan point systemet virker, vil du så ikke godt vente med og smide svar indtil værten faktisk beder dig om at smide et svar?:)
Avatar billede nuserinden Nybegynder
23. marts 2012 - 20:40 #5
#1 jeg ville kun spørge hvis jeg ikke havde adgang til data andet sted. Den PC hvor mit data ellers ligger er total skadet og der kan ikke hentes noget data ud af den (forsøgt af et firma). #2 tak for råd mht opbevaring af kode. Jeg har 3 Kingston USB med hvad jeg troede var samme kode. Jeg har samme hint, men den ene key vil ikke åbne med dette pasword. Det er Kingstons kryptering så det er ikke noget jeg har lagt på. #3 Jeg har haft kontakt til Kingston Customer Service uden success. Jeg håbede at der ville være nogle herinde der kunne hjælpe. Der ligger billeder på min key fra ferie i sommers med mine 2 døtre. Jeg ville gerne have billederne da det er de sidste billeder jeg har inden min kræft sygdom. Derfor er det lidt ømtåleligt for mig. Jeg takker for jeres forslag som dog ikke har kunne hjælpe mig.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. marts 2012 - 15:32 #6
#5 Hvordan har du fået password på usb nøglen? (Den har jo ikke selv fundet på et kodeord mm)
Avatar billede nuserinden Nybegynder
25. marts 2012 - 23:37 #7
#6; password er mit, men Kingston privacy vault kører et program hvor man skal taste sit password ind for at få adgang til data på USB key. Første gang man bruge Kingston privacy vault skal man oprette et password, som så skal bruge fremover - eller til man ændre det efter log-in.

Jeg vil lukke denne tråd. Jeg har på mirakuløs vis i sidste forsøg fået adgang til mit data på USB key. Password var et andet end på de 2 andre - og pludselig var det i fingrene.
Avatar billede nuserinden Nybegynder
25. marts 2012 - 23:38 #8
Mit problem løste sig selv - men tak for gode råd.