Avatar billede elton2000 Nybegynder
20. marts 2012 - 12:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken frase!!

Hvilken frase kan man bruge her?? Kan det lykkes:

$hent = mysql_query("SELECT email, SUM(tid) as totaltid FROM massagedato ???? SUM(indbetal) as indbetalt FROM massagedato group by email");

Eller findes der en nemmere måde at trylle den på?

Tillægsspørgsmål: Jeg har hørt en 'klog' mand sige at man skulle bruge php til at beregne med og ikke sql-serveren, korrekt??
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2012 - 12:58 #1
<ole>

Du har øjensynligt ikke talt med en klog mand. Normalt kan det bedst betale sig at lade databasen foretage beregninger.

Hvad du skal skrive kommer an på, hvad det er, du vil opnå. Det fortæller du ikke noget om.

Derudover bør du nok få lukket dine gamle spørgsmål. Du har åbne tråde helt tilbage til 2005  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede elton2000 Nybegynder
20. marts 2012 - 13:28 #2
Jeg vil gerne lægge/trække fra de to tabeller sammen for hver email-klient.
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2012 - 13:33 #3
Det gjorde ikke noget tydeligere
Avatar billede majbom Novice
20. marts 2012 - 15:22 #4
"SELECT email, SUM(tid) + SUM(indbetal) as tid_indbetal_sum FROM massagedato group by email"

?
Avatar billede elton2000 Nybegynder
21. marts 2012 - 11:31 #5
Svaret var et ',' mellem fraserne og et 'kolonnenavn' efterfulgt af et ','. SPLAZZ point?? Multicolon sql
Avatar billede elton2000 Nybegynder
21. marts 2012 - 11:32 #6
mysql_query("SELECT email, navn, id, SUM(tid) as totaltid, SUM(indbetal) as indbetalt FROM massagedato where booket = 'ja' group by email ");
Avatar billede majbom Novice
21. marts 2012 - 12:33 #7
forstod det som om at du ville ligge dem sammen...
jeg springer over