Avatar billede louisek Mester
20. marts 2012 - 12:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

InDesign - kopiere tekst styles

Jeg har et stort dokument opsat i CS5 - alle tekster skal ændre skrifttype, størrelse mv - findes der en funktion så jeg kan copy/paste fra et tekstfelt til de andre - så jeg ikke behøver at markere alle tekster for at kunne applikere ny character style?
Avatar billede prodic Mester
20. marts 2012 - 12:13 #1
Kommer helt an på hvordan dokumentet er skruet sammen.
Hvis de har gjort det rigtigt, så har de anvendt Paragraph Styles og så er det heldigvis dejligt nemt.
Alternativt kan du redigere en eksisterende Character Style, hvis de har brugt det ved en fejl.

Jeg ville kigge på Paragraph Styles, men ud fra din beskrivelse, så ser jeg en masse manuelt arbejde.
Avatar billede louisek Mester
20. marts 2012 - 12:17 #2
jeg har overtaget dokumentet fra en anden som ikke er vant til at arbejde med character styles, så jeg er ved at rydde op i det og tilpasse med nye fonte osv - i keynote er der en funktion hvor jeg kan vælge en tekstbox og kopiere dens "data" over i øvrige tekstbokse - lurede efter om der fandtes noget lignende for InDesign
Avatar billede prodic Mester
20. marts 2012 - 12:25 #3
Hvis alt er applied manuelt, så er det bare at starte forfra, så det bliver lavet korrekt.
Jeg har ikke rodet nok med GREP til at vide om der evt. findes en måde at gøre det på der igennem.

Kender ikke omfanget af dokumentet, men ville nok få lavet Paragraph/Character-styles ud fra det eksisterende dokument, så de kunne blive applied hvor det er nødvendigt.
Har du så samtidig de nye Styles klar, så kan du ved at slette de gamle få applied de nye.
Det kunne være en måde at gøre det på.

Noget siger mig at du med Eyedropperen kan applie styles til tekstbokse, men det er flere år siden jeg selv har rodet med den funktion.
Det kunne være et alternativ.
Avatar billede Himbear Nybegynder
20. marts 2012 - 12:56 #4
Du kan bruge Type -> Find Font til at skifte skrifttypen. Og hvis overskrifterne og brødtekst bruger forskellige skrifte eller udgaver, så er det til at rette. Men størrelse osv. skal klares manuelt, så vidt jeg ved.

Eyedropperen kan hjælpe dig til at gøre det hurtigere, men du skal markere eller klikke på hver enkelt tekst.
Avatar billede louisek Mester
20. marts 2012 - 12:59 #5
hmm .. ja jeg bruger eyedropperen nu - men det tager lang tid :) ... jeg eyedropper videre ;o)
Avatar billede Himbear Nybegynder
20. marts 2012 - 13:04 #6
Men du har opdaget at du kan klikke to eller tre gange på en sætning for at ændre en helt paragraf?
Avatar billede louisek Mester
20. marts 2012 - 13:19 #7
ja :) ... jeg er ok velbevandret i InDesign - tænkte bare om lige den her specifikke funktion fandtes da jeg kender den fra keynote - no biggie - jeg finder ud af det :)
Avatar billede louisek Mester
27. marts 2012 - 14:22 #8
jeg lukker