Avatar billede aks1 Nybegynder
19. marts 2012 - 16:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fletning i Word

Hej Eksperter :-)

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med denne lille opgave.

Vi har et hjemmelavet program, hvorfra vi genererer nogle breve i Word. Heri skrives der automatisk navne/adresser/postnumre mv.

Men.. Her kommer mit spørgsmål: Når jeg åbner et af brevene, åbner Word et ekstra dokument med 3 linjer: "Under opdateringen fandtes låste felter. Word kan ikke opdatere låste felter."

Den har overført alt den data som jeg har bedt om at samle op via flet, så hvad det er for nogle låste felter, kan jeg simpelthen ikke lure.

Det er måske en sølle beskrivelse, og jeg er selvfølgelig villig til at prøve at gå mere i dybden. Alligevel håber jeg at der er nogen som har oplevet nogenlunde det samme, som måske kan forklare hvad de gjorde, for at løse det :-)

Mvh. Anton
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. marts 2012 - 17:17 #1
Prøv at tjekke dit hoveddokument - det der bliver brugt som udgangspunkt for fletningen. Indeholder dokumentet mon ikke andre typer felter end flettefelter? Du kan taste Alt+F9 for at se feltkoderne. Flettefelterne starter med "MERGEFIELD".

Et felt kan låses med Ctrl+F11. Måske findes der et eller flere låste felter i dokumentet (og i givet fald kan der jo være en grund til, at det/de er låst). Hvis et felt er blevet låst ved et tilfælde, kan det låses op igen. For at låse et felt op, marker feltet og tast Ctrl+Shift+F11.

Måske er der noget i jeres program, som låser felter? Er programmet lavet i VBA?
Avatar billede aks1 Nybegynder
20. marts 2012 - 13:47 #2
Hej Lene.

Der var desværre ikke held, men det var da et forsøg!
Jeg har fundet frem til et hoveddokument(skabelon), som ikke udløser de her fejl. Så jeg vil nu prøve med lidt klippe/klistre og se hvad der sker, hvis jeg indsætter felterne fra det dokument som virker - til det der ikke virker.

Alle mine felter er MERGEGFIELD og umiddelbart var ingen af dem låst. Ydermere holdte jeg de to dokumenter op imod hinanden, og kiggede felt for felt igennem - ingen forskel på de to dokumenter. Derfor tænkte jeg at hvis jeg nu copy/paster, burde det vel løse mit problem - eller er det lidt en naiv tanke?

Mvh. Anton
Avatar billede aks1 Nybegynder
03. april 2012 - 08:33 #3
Stadig ingen løsning, tråden lukkes :-(