Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 17:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Genveje virker ikke!!

Hej

Jeg startede min computer op som normalt, fra dvale, da jeg aldrig gider at vente med at få den startet op. Men da jeg klikker på en genvej, så viser den bare "Dette element kan ikke åbnes". Det samme gælder for genveje på proceslinjen (Har Windows 7). Det hjælper ikke at opdatere skrivebordet eller oprette nye genveje. Den eneste måde er at finde programmet som .exe fil og åbne den derfra. Alle mapper og sådan kan sagtens åbnes, det samme gælder links til nettet.
Genstart hjælper heller ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe!!
18. marts 2012 - 17:38 #1
Velkommen til E. ...

Systemgendannelse ?
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 17:53 #2
Vil helst prøve at undgå det, men det kan måske nok være den eneste løsning.
18. marts 2012 - 18:12 #3
En SYSTEMGENDANNELSE gendanner - som navnet siger - SYSTEMMET. Påvirker ikke din EGNE DATA ...
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 18:51 #4
Den eneste negative ting ved systemgendannelse er at i mellemtiden installerede programmer bliver fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 19:43 #5
Enig med pstidsen, men har lige kørt en systemgendannelse og installeret alle de forsvundne programmer igen, så pointene går til karise_larry.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 19:43 #6
...Så lav lige et svar... :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 20:14 #7
Okay, næste problem
Jeg har fundet ud af problemet: Jeg havde installeret en prøveversion af F-Secure, da jeg fjernede det, gik det hele i kaos med genvejene..

Men da min system gendannelse går kun til lige efter jeg havde installeret F-Secure, og hvis jeg fjerner det sker problemet igen, så jeg er fanget med F-Secure..
18. marts 2012 - 21:32 #8
... skal det forståes på den måde at ved instalation af "prøveversion af F-Secure" så virker alt ???
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2012 - 22:26 #9
Ja, underligt nok
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 09:13 #10
Hvilken F Secure har du?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 14:25 #11
Den nyeste prøveversion af internet security, downloadede den i lørdags.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 15:37 #12
Okay, har fået fjernet F-Secure ved at slette installations mappen, men der er stadig en fil (en .bin fil) som ikke kan slettes. Man skal have tilladelse fra SYSTEM, men jeg er jo adminstrator?
19. marts 2012 - 15:57 #13
Gå i Start - Skriv i søgefeltet >  Services  > vælg det program som hedder >  Services.msc  > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

Find Tjenesten (Hvis den er der) der ligner navnet på den omtalte .BIN fil ...

stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Genstart normalt...

SÅ burde du kunne slette ...
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2012 - 16:30 #14
Fjernet, tak for hjælpen med det.

Så læg lige et svar.
19. marts 2012 - 17:23 #15
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering