Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 13:17 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

[HTML] Overlapning af divs

Hej alle,

Jeg står i en meget stresset situation, hvor jeg har brug for hjælp med et design.

Jeg har en footer, som sidder ovenpå selve indholdsboksen, hvilket ikke er meningen.  Footeren skal skubbes ned, alt efter hvor meget tekst der er i indholdsboksen, men i dette tilfælde så ryger boksen blot ned under footeren.

Er der ikke en løsning på dette? Har forsøgt med overflow, det fungerer ikke.

Min .pageWrap fungerer ved, at bestemme afstanden fra footeren til toppen, som er sat til min-height: 900px;

Min .content følger dog ikke grænsen af denne .pageWrap, men fortsætter blot nedad under footeren.

Håber på hurtigt hjælp!
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2012 - 13:52 #1
Prøv med clear: both;
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 13:56 #2
Hivs jeg har forstået det rigtigt, så er dette løsningen:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title>959589</title>
    <style type="text/css">
    #hoved {
    border: 1px solid #000;
    width: 700px;
    height: auto;}

    #indhold {
    border: 1px solid #000;
    width: 700px;
    height: auto;}

    #footer {
    border: 1px solid #000;
    width: 700px;
    height: 150px;}

    </style>
</head>
<body>
<div id="hoved">
<div id="indhold">
Indhold
</div>
<div id="footer">
Footer
</div>
</body>
</html>
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 13:59 #3
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 14:48 #4
Clear:both fungerer ikke.

Pstidsen--> Jeg kan godt se det er sådan man laver det.. Men problemet er. at designet af siden er anderledes opbygget med millioner af mere eller mindre brugbare bokse.

Designet skal se sådan ud, "Indhold" ryger dog ned under "footer".
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 14:57 #5
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 15:26 #8
Jeg kan ikke se screenshottet?

Problemet er sponsorerne. De skal helst være lige under det hvide, helt klistret op af. Den eneste grund til at teksten ikke ryger ind under er fordi jeg har defineret min-height på pagewrap. Uden den vil indholdet blot ryge ind under sponsorerne.
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 16:00 #10
Men start med at rette fejlene i #7!
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 16:10 #11
De fungerer fortsat ikke.

Fejlene skal nok rettes, men den største fejl er stadig det med footeren og er min første prioritet.

Tak for hjælpen. Lader tråden blive lidt endnu for at høre på flere forslag.
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 17:24 #12
I din CSS skal du sætte margin-top: 900px; til sponsers og slet min height på pagewrapper. Så er den hvis ordnet.
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 18:49 #13
Det fungerer desværre ikke.

Designet ser også forskelligt ud i de forskellige browsere.
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 19:02 #14
Det fungerer desværre ikke.
Det fungerer i min browser, Opera.

Designet ser også forskelligt ud i de forskellige browsere.
Lige netop derfor skal få rettet dine valideringsfejl! Før du har gjort det så kommer vi ikke videre.
Avatar billede markus-king Nybegynder
18. marts 2012 - 19:17 #15
Nu fungerer designet i alle browsere på min PC (Opera, IE, FF, Chrome samt Safari).

Det ser dog ikke ud til at fungere for alle. Må se at få rettet de fejl der er.
Avatar billede pstidsen Novice
18. marts 2012 - 19:24 #16
Det virker også her! Er problemet løst?
Avatar billede markus-king Nybegynder
19. marts 2012 - 20:19 #17
Tak for hjælpen,

Post gerne et svar, PsTidsen.
Avatar billede pstidsen Novice
19. marts 2012 - 20:53 #18
Fik du det hele til at virke?