Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 00:12 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Computer Problem/Spil Problem

Hej Eksperter. :)

Mit problem er lidt indviklet.
Det der er galt er faktisk mange ting, men jeg tror det opstår af samme ting.

Mit Tropico 4 gør fx. det at jeg ikke kan få adgang til Steam Overlay'et, når jeg er inde i Tropico 4. Som faktisk er skide irriterende. Og når jeg ændre på min skærm opløsning inde i spillet så bliver jeg bare smidt ud af spillet, og for en fejlmeddelse. (dette er også o Tropico)
Nåede af det samme sker når jeg sidder og snakker med en ven over skype. Der sker bare det at han ligger på, og så bliver jeg smidt ud på skrivebordet (pga. skype vil vise mig at min ven har lagt på). Og så prøver jeg så at gå ind i spillet igen, og for så en fejlmeddelse, som når jeg piller ved min skærmoplæsning.

Så er der også mit MW2 (call of duty Modern Warfare 2) hvor jeg ikke kan lave den der "TAP+ALT" for at lige at gå ud på skrivebordet. OG DET KAN JEG IKKE! Spillet reagere slet ikke på det.
Og det er også skide irreterende.

Og til sidst er der så mit F.E.A.R 1.
Der jeg købte det, og startede det første gang, startede det i Ultra Low Settings. Og det gad jeg da ikke at spille med, så jeg gik ind i options og trykkede på "Display" for at ændre mine settings. Men så for jeg bare en Fejlrapport lige som i Tropico 4.
Men efter et par uger hvor jeg har spillet F.E.A.R. 1 i Ultra Low Settings, gider det slet ikke at åbne mere. Jeg åbner det bare som jeg plejer, og for en fejlrapport inden der overhovedt kommer reklamer i spillet.

Jeg ved godt min forklaring kan komme med i guinness rekordbog, for at være lang. Men jeg synes bare lige i skulle have det hele med.

Jeg synes jeg på en eller anden måde kan se et sammenhæng mellem de her problemer. Men jeg har ingen idé om hvad jeg skal gøre eller søge på Google.

Så jeg spørger jer: Hvad *** er der galt med min *** computer.

Tusind tak på Forhånd, og til dem der tager sig tid og læser mit oplæg.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 00:32 #1
Et eller andet sted er din forklaring meget kort... desværre så er den information du giver os meget dårlig...

Hvilket styresystem?
Hvilket grafikkort?
Har du selv hentet og installeret driverne til pcen eller har du ladet windows vista/7 om det? (Hvis så skal du selv lige hente dem, helst de sidst nye)

Der er nok nogle andre der overtager, men disse punkter vil de os bede dig om at oplyse :)

Du kan hente driverne fra producenten af dit bundkort ud over grafikkortet.. (Medmindre det er en færdig samlet du har købt fx: Dell, HP, Acer, ASUS eller Packard Bell.. (Husk følgende er kun forslag, kan være du har en helt anden)
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 12:24 #2
Det er en ASUS Laptop jeg har med at gøre:

i5 2430M CPU
GT540M Grafikkort (med den nyeste driver fra NVIDIA 296,10)
6GB DDR3 RAM
Windows 7 64x

Kender ikke til mit Bundkort.
Men hvordan opdatere jeg mit bundkort?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 12:46 #3
#2 Hvilken model er det fra ASUS?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 13:37 #4
Det er en N53SV http://www.asus.dk/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N53SV/

Men jeg har lige opdateret BIOS'ne til de nyeste.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 14:25 #5
#4 Har du så os hentet de sidst nye drivere og installeret? (Altså fra følgende side og ikke via windows update..)
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 14:55 #6
Der er omkring 16 forskellige Drivers?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 15:24 #7
#6 Ja, men du skal bruge dem alle til din bærbar for at den vil fungere korrekt ;)
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 15:29 #8
Okay, nu har jeg tjekket alle. Og det ser ud til min computer har alle Driverne.
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 15:34 #9
Men jeg kan stadig ikke gå ud af spillet, ved hjælp af "TAP+ALT" metoden.

Træls, træls, træls.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 15:53 #10
#9 Grunden din pc "mener" den har alle er fordi den kører windows 7, hent dem og installer dem manuelt og se om det gør en forskel..
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 15:58 #11
Jeg har kigget manuelt? Det var ikke Windows Update jeg brugte.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 16:11 #12
#11 Så du har hentet driverne fra: http://www.asus.dk/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N53SV/#download

Og derefter installeret dem os selvom de måske er på pcen i forvejen?
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 17:40 #13
Ja, men nogle kunne ikke installeres pga. de er der i forvejen.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 18:29 #14
#13 Du burde da godt kunne geninstallere driverne? :S
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
17. marts 2012 - 18:33 #15
Ja ved nogle kunne jeg godt :)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. marts 2012 - 18:57 #16
#15 Har søgt yderligere, Tropico 4 står kun til Vista 32 bit, så der kan være problemer pga du kører windows 7 og så endda 64 bit, har selv haft en 7 64 bit og der var problemer med spil som andre ku spille i 32 bit..

Men de fejlmeddelelser du får vil jeg godt lige vide hvad skriver før vi går videre.. Blot så jeg kan se hvad problemet nok er..
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
18. marts 2012 - 14:58 #17
Den skriver efter den lukker Tropico 4:

"Tropico 4 er holdt op med at fungere

Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning."

Men så sker der ikke noget bagefter.

Så undskyld fordi jeg kaldte det en fejlmeddelse. Det kan jeg godt se nu at det ikke helt er.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. marts 2012 - 16:16 #18
#17 Fejlen kan være kompentiabilitets problemer.. fordi den er til vista, men der findes nogle mulige løsninger, men hvis det ellers fungerer så synes jeg du bare skal undlade at lave hop fra spil til skrivebordet :)

Men gå til spillets installerede filer.. de ligger ca heromkring: C:/programmer/spillets navn eller firmaet bag.. og så finder du start filen til spillet, det er en .exe fil højdreklik, vælg egenskaber og klik på fanen kompatibilitet og vælg at køre som Vista der er flere muligheder så bare prøv dig frem.. hvis det ikke løser det så er det fordi du kører windows 7 og spillet er egnet til vista, det kan dog os være fordi du bruger 64 bit og ikke 32 bit.. meget svært for mig at vurdere 100%

Beklager os det sene svar...
Avatar billede InGamer720 Nybegynder
01. september 2012 - 15:13 #19
[Lukker Tråd Nu]