Avatar billede klatten Nybegynder
07. august 2001 - 09:15 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

PC til min mor

Hej i kahytten

Dette indlæg skriver jeg bare lige for at få en mening mere. Min mor (nu pensioneret) har en gammel 200Mhz Aptiva derhjemme, som jo efterhånden ikke rigtig kan trække noget som helst mere. Jeg har overbevist hende om, at hun skal have en ny PC og hun går med til at bruge 10K på den. Hun bruger en PC internet/email samt diverse Office programmer.

Hun skal have en 17\" skærm.

Jeg tænkte først på at skaffe hende en MyCom fra Bilka, men ser så nu at, Bilka også har en Compaq ( = brugervenlighed) til 9999,- kr.
http://www.compaq.dk/Produkter/Desktop/Presario/5017DK/specifikationer.asp

Compaq har jo desværre været kendt for at frigive en del modeller med en del fejl i. Er der evt. en der har kendskab til 5017DK, hører jeg gerne ris/ros. Ligeledes hører jeg gerne fra folk med kendskab til MyCom samt fra folk, der har helt andre ideer til en ny PC.

På forhånd tak osv.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:17 #1
Hvis det er muligt for prisen vil jeg råde dig til at købe et sted hvor supporten er i top, med mindre du selv kan klare alle hendes \"problemer\".

Ellers kan Aldis Pc\'er faktisk anbefales.

nil.dk
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:19 #2
Hvad med denne her:
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=572&ID=3

19\'\' skærm ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 09:21 #3
For din mors og din egens skyld, lad være med at købe en skumpaq, det lort er skyld i de fleste spørgsmål her på Eksperten ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 09:22 #4
Hej klatten compag er en fin pc men de propper alt muligt lordt i den for den skal blive så bruger venlig som muligt så min vurdering er hvis du køber en compag pc så skal den formateres når du kommer hjem og så læg det ind som kun din mor hun vil bruge.og så er det man tænker har du selv alle de programmer du skal bruge kan du få en smadder billg pc der bare er helt tom og så selv lægge et styre system ind og alt det andet du skal bruge ellers prøv at kigge i div pc forretninger.og god fornøjelse
hilsen resten
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 09:24 #5
Har Aldi en god support, det tvivler jeg på.
De har en eller to unge mennesker der har travlt med at rydde op, hvordan skulle de nogensinde få tid til at give support?

Find en lokal pusher og hold dig til ham, lær ham at kende, det er du meget tjent med!
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 09:25 #6
her kan du og så kigge en fin pc men dog uden skærm men kan købes ved siden af http://www.jumbo.dk/frames/homepage.htm
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:25 #7
retaxes >> Jeg sagde netop at hvis man var lige glad med support / kunne fikse det selv, så var Aldi et godt bud... det er faktisk Intelsager der er indeni
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 09:26 #8
jeg vil give nil.dk aldis pc er faktisk ret gode
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:26 #9
retaxes <<<

Tror du overhovedet at der er nogen i Aldi som har forstand på \'putere? (ikke for at snakke nedsættende, men dem i Bilka som SÆLGER computere, ved ikke en skid! *S*).

klatten <<<

En lokal forhandler er også et godt sted at kigge (måske lidt dyrer, men der er jo OGSÅ service med ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede resten Nybegynder
07. august 2001 - 09:29 #10
i det vil jeg give jer ret med aldi og bilka men nogle af de pcer de sælger er faktisk ret gode
mennnnnnnnnnn support nej
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 09:29 #11
Du kan jo samle den selv, det skal jo ikke være en racermaskine, men køre stabilt.
Et stabilt grafikkort til 6-700 kr. Lydkortet behøver heller ikke at det helt store, CPU 7-800Mhz, 256Mb ram, Windows 2000, så er der også plads til lidt programmer.
En 17\" skærm til et par tusinde, et CD-rom drev og A: drev.
Et pænt kabinet, ikke for stort.
Avatar billede prof.-x Nybegynder
07. august 2001 - 09:30 #12
Køb aldrig mærkevare PC\'ere medmindre der er tale om en bærbar. Andet vil koste dig unødige penge. Kig forbi Falconer Allé på Frederiksber i Kbh. og saml de dele ind du vil have i din PC (mors), det er mange gange billigere og det spiller altid sammen, hvis du holder Bundkort + Grafik-kort i ASUS.

God fornøjelse !
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 09:33 #13
sunlock> Noget ved de unge mennseker nok, men ikke nok og deres tid er heller ikke til support, de skal sælge!

Jeg ville prøve at finde mig en lokal forhandler som jeg skrev før.

klatten> Kunne du tænke dig at samle den selv, slipper du billigt ved at købe så meget som muligt et sted på nettet eller den lokale.
Avatar billede klatten Nybegynder
07. august 2001 - 09:34 #14
nil.dk> Nu bor jeg i det sønderjyske, hvor den nærmeste Aldi ligger på den forkerte side af landegrænsen....og Aldi i Tyskland har ikke lige pc\'ere på programmet. Prøvede at se på www.aldi.dk, men der kommer bare et par tomme frames frem???

retaxes> Har du selv Compaq? ...eller har haft? Jeg har ikke brug for en lokal pusher, men derimod en billig/fornuftig PC.

resten> Faktisk ikke uenig med dig. Har selv en Compaq derhjemme, hvor jeg har installeret OS og alt andet påny (nye drivere osv.)...og den kører faktisk hammergodt nu!

sunlock.dk > Udmærket forslag. Det vil blive overvejet nærmere.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:35 #15
klatten <<<

Du kan kigge på:
http://www.edbpriser.dk/computere.asp

::sunlock.dk::
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. august 2001 - 09:36 #16
klatten >> Faktisk er det Aldi i Tyskland der startede med at sælge Pc\'ere.. men det er måske ikke alle forretninger der har dem...

Har du kigget priser i Tyskland?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 09:38 #17
klatten> Nej, gud ske lov har jeg ikke compaq, det er rigeligt at man skal svare på alle compaq spm.

Nej, jeg har i de sidste 10 år lavet mine egne pc, det kunne aldrig falde mig ind at lade andre lave det, det står min pengepung ikke til.
Jeg har 4 pc kørende hjemme, alle bygget op henad vejen.
Selv om jeg er 63 ved jeg godt hvad jeg vil ha!
Avatar billede klatten Nybegynder
07. august 2001 - 10:04 #18
Jeg tror faktisk lige jeg følger retaxes\' råd og samler nok en selv. Opretter et nyt spm, når jeg har fundet de forskellige dele på edbpriser.dk

Tak for input.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. august 2001 - 10:06 #19
Takker for points ;)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
07. august 2001 - 10:11 #20
Tænk en gang en ny pc der ikke skal spilles på!!!
jeg kunne fore stille mig at dein pc du søger skal samles selv da den kan formes efter behov!!
min ide:
(da den skal bruges til seriøst brug)

2X256 MBram
AMD tunder bird 800MHz processor (husk 300watt strøm forsyning den sluger strøm )
40GB harddisk
DVD-drev
floppy-drev
Soundblaster lydkort
Asus bundkort
modem

Sammel den selv, det kan jeg anbefale jeg har gjort det selv og det har jeg ikke fortrud, søg på www.edbpriser.dk der er prislister..
men spørg dig lige for i butiken de kan vejælede dig nærmere og køb aldrig færdig byggede de ER NOGET LORTTTT! i sær hvis de er fra \"SKOD\"PAQ (compaq)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 10:12 #21
Takker for pointene ;o)

Du får næsten kun fordele ved at lave den selv, du kan som regel klare den for din mor, også i weekenden.
Du har Eksperten til din hjælp døgnet rundt, og næste gang laver du nok din egen ;o)
Og så er det billigere!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 10:15 #22
Nu ved jeg ikke hvor klattens mor bor, men bor hun i nærheden af en Central, ville jeg nok anbefale ADSL eller ISDN!
Et 56K modem er skod i dag!
Avatar billede klatten Nybegynder
07. august 2001 - 11:44 #23
Jeg fortsætter nu på http://www.eksperten.dk/spm/95998