Avatar billede dudesicko Novice
15. marts 2012 - 22:46 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Blu Ray Brender, og skiver der til?

Hej, jeg står over for at skulle købe mig en BluRay brænder og skiver, men jeg har nul forstand på hvad man skal købe, ville gerne ha en der kan brænde 25 eller 50gb
Har kigget lidt på de her skiver:
http://www.nierle.com/de/artikel/10397/Blu-ray_Disc_Mediarange_BD-R_25_GB,_1-4x_Speed_in_Cakebox_50_Stueck.html

Men ved ikke om de er gode eller noget, men ville værdsætte alt den hjælp jeg kan få :)

Martin.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2012 - 23:04 #1
Lyder ikke helt lovligt, så vil da godt lige vide hvad du vil brænde på de blu ray skiver?
Avatar billede dudesicko Novice
16. marts 2012 - 04:26 #2
Forstår ikke hvad det rager dig egentlig ?

Hvis en spørger om en computer der kan bruges til de kommende spil, skal du så også ha at vide hvad han skal bruge den til, da det lyder ulovligt det han vil bruge den til ?

http://www.eksperten.dk/spm/958583#reply_7915788
Avatar billede dudesicko Novice
16. marts 2012 - 04:39 #3
Spørger du også om hvad folk skal bruge deres Harddiske til når de spørger om dem, da man jo stort set ikke skal bruge en 1+ GB HD til noget lovligt.

Men for at få fred fra dig, så køber jeg mig et video kamera, til en små 6000,- og da den kan optage i HD, kommer der hurtig en masse GB film, og skal man ha det ned på DVD skiver kan man næsten ikke lave andet end brænde hver dag.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 08:07 #4
hvis du køber en film har du lov til at lave en kopi til eget brug i huset

desværre virker din link ikke

stort set kan du næsten købe hvilket som helst blu brænder bare skiverene passer til den

liteon laver gode drev har jeg gode erfaringer med

http://www.edbpriser.dk/hardware/optisk-drev/blu-ray-braender.aspx?gclid=CN2C6oTt6q4CFa9YmAode3E0Jw

du skal så også bruge et godt brænderprogram og her er ashampoo nok det bedste og til at finde ud af
nero har jeg for år tilbage meget dåtlig erfaring med - det er for stort og ikke særlig bruger venligt

http://www.ashampoo.com/en/eur/pin/3210/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-11
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 10:48 #5
#2 Det rager mig sådan set en del, da du spørger herinde på eksperten.dk og du ønsker information fra vi andre..

Nej, fordi folk oftest bruger en harddisk i et system, når du skriver brænder og blu-ray så vil jeg blot høre om det du skal bruge det til er legalt eller illegalt.. for man kan bruge dem på begge måder.. og jeg hjælper ikke andre med og udføre kriminelle handlinger, det kan godt være det støder dig, men du har netop skrevet til hvad og så hjælper jeg dig med glæde.. der er folk der spørger herinde til formål som er illegale og dem undgår jeg i hvertfald at hjælpe så vidt som muligt.

Jeg går ud fra det er disse du linker til: http://kortlink.dk/apw2

Jeg vil påpege at de ser gode ud, men du skal være opmærksom på at nogle af dem måske ikke virker.. har selv købe ved nierle før og oplevede en 5 - 10% af de skiver jeg købte ikke fungerede.. men så kontakter du dem blot og sender dem retur og så får du nogle nye :)
Avatar billede dudesicko Novice
16. marts 2012 - 14:05 #6
Tak Blue, jeg vil nu helst undgå at skiverne ikke virker, da det er film af mine børn der skal på dem, og så skal de gerne kunne holde, da man jo aldrig får minderne tilbage igen, så er der andre der kan anbefales som bare dur ?

Trea:
€49.99 er ikke meget for det brænde program, så det skal jeg da også ha :)
Og jeg har lige snakket med en som også kan anbefale den brænder, så det bliver den jeg bestiller, mange tak.

Smider i lige et svar ?
Avatar billede dudesicko Novice
16. marts 2012 - 14:19 #7
Hvad for skiver skal jeg bruge til den her: LiteOn iHBS112
Dur dem Blue linker til ?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 15:39 #8
#6 Hvis informationen er så vigtig så ved jeg ikke om blu-ray skiver er det helt rette valg.. i hverfald bør du stadig have en form for backup liggende evt på en harddisk... (Blot en forslag vel og mærket)

Du burde godt kunne bruge LiteOn iHBS112, det eneste er at den skriver med 2x hastighed og de skiver du køber kan klare mere, dog vil jeg råde dig til og nøjes med x1 bar for en sikkerhedsskyld da det trodsalt er en del mængde data der skal ligges på skiverne :)

Og husk du ikke kan skrive mere end 1 gang til hver skive ;) (Hvis jeg ikke tager helt fejl)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2012 - 15:41 #9
Og svar herfra.. glemte lige
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2012 - 17:57 #10
til næste gang

man opretter spørgsmål som kommentar
man svarer med kommentar

når spørger er tilfreds beder han den han vil give point lægge et svar

der står altid hvilke skiver drevet kan benytte

m.v.h
Avatar billede Sc0rpi0 Praktikant
17. april 2013 - 13:18 #11
HeJ Blueeyez
Jeg blev lidt ovrasket over dit svar til

dudesicko. Selvom det ligger et år tilbage, mener jeg dog at du tager fejl af din rolle her. Du angiver selv at du sidder som ekspert der frivilligt hjælper andre brugere med problemer men her sidder du jo som en forlænget arm af loven. Der bliver spurgt til kompatibiliteten af en type disc der kan indeholde en stor mængde data, dette er jo hverken indicier for,..eller sandsynliggør at man vil foretage sig noget ikke legalt, eller?
Jeg oprettede mig her i dag for at søge hjælp på bl.a. dette også samt hvilken type BR brænder der, som situationen er nu, kunne antages for at være understøttet i en årrække fremover.
Du er sikkert uberørt af, at jeg nu har valgt at søge mine svar andetsteds, blot ærgeligt at man som bruger ikke kan stille spørgsmål til eksisterende teknologi uden samtidig blive mistænkt for at udøve kriminalitet. Tænk hvad du ville føle hvis din havecenter spurgte om du skulle bruge en pose kunstgødning til ulovlige formål og ikke kun til at få dine planter til at vokse. Nuwell tråden er gammel, men ikke destomindre følte jeg mig provokeret af dette direkte svar du gav, blot min mening.
Fortsat god dag