Avatar billede claus99 Nybegynder
07. august 2001 - 08:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IP Adresse

Hej

Når én surfer sig ind på min hjemmeside, vil jeg gerne have det således at vedkommende kan se sin egen IP adresse på forsiden. Hvodan laves dette ?
Avatar billede ctv! Nybegynder
07. august 2001 - 08:49 #1
Med et simpelt php script! :)
Avatar billede claus99 Nybegynder
07. august 2001 - 08:53 #2
jeg kan ikke bruge php, da jeg bruger ASP...
Avatar billede styler.dk Nybegynder
07. august 2001 - 08:54 #3
Jeg har spurgt om det samme...
du kan se det hele på:
http://www.eksperten.dk/spm/91704
eller du kan skrive:

Response.Write(\"Din Ip: \" & Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\") & \"Kan du huske den nu....\")
Avatar billede styler.dk Nybegynder
07. august 2001 - 08:55 #4
og det er i ASP....
Avatar billede claus99 Nybegynder
07. august 2001 - 09:20 #5
Tak, nu er vi inde på noget at det rigtige. Det skal bare ikke stå i titellinien, men midt på siden
Avatar billede prof.-x Nybegynder
07. august 2001 - 09:24 #6
Måske er Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\") bedre hvis du altid vil være sikker på at det er IP\'en på maskinen brugeren sidder ved og ikke IP\'en på hans HOST. Host er mange gange den samme som brugerens REMOTE_ADDR :)

Men du kan se alle variablerne du kan indsætte i Request.ServerVariables(\"dinvariable\") på nedenstående link:

http://www.hypercity.dk/asp/serverall.asp
Avatar billede prof.-x Nybegynder
07. august 2001 - 09:33 #7
Hmm... Måske du skulle lære ASP først. Du kan jo bare sætte det ind der hvor du vil have det skal stå.

Skal jeg også lave din hjemmeside ?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
07. august 2001 - 18:18 #8
claus99 --> Takker for point....