Avatar billede P-L-S Nybegynder
14. marts 2012 - 14:47 Der er 9 kommentarer

tælle celler (tæl.hvis) i et andet regneark

Hej
Jeg forsøger et tælle hvormange gange et tal optræder i et regneark.
Formler osv virker fint, indtil jeg indsætter stien og matrixen til det "fremmede" ark.

TÆL.HVIS('S:\Kvalitet\Råvarer\[råvarer ny.xlsx]Navn'!B4:B54;E2)

Herefter får jeg fejlen #værdi!.
Det ser ummiddelbart ud som om denne funktion ikke kan referere til et andet ark.
PS jeg har flere opslag der referere til det selv samme ark

Kan det passe ?    og hvis ja, findes der så en anden løsning
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
14. marts 2012 - 15:12 #1
Kunne du evt. lave en tæl.hvis funktion i råvarer ny.xlsx ?
Og så bare hente tallet direkte.

Tør ikke sige om det andet er muligt eller ej
Avatar billede P-L-S Nybegynder
14. marts 2012 - 15:20 #2
Desværre nej. Jeg skal have mulighed for at tælle forskellige tal-værdier, uden at åbne "råvarer ny.xlsx"
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
14. marts 2012 - 15:28 #3
Avatar billede P-L-S Nybegynder
14. marts 2012 - 15:39 #4
Det så egentlig lovende ud (omend det er prøvet), men jeg får samme resultat.
Åbner jeg vinduet med funktionsargumenter, siger den godtnok at formelresultatet er "2", men i cellen står der stadig #værdi!
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
14. marts 2012 - 15:42 #5
Jeg går næsten ud fra at du har automatisk beregning slået til... :/
Avatar billede P-L-S Nybegynder
14. marts 2012 - 15:57 #6
Ja. Og som sagt er der masser af andre opslag til det pågældende ark. Disse tællefunktioner ser bare ikke ud til at virke på "fremmede" referencer. Og microsofts svar tyder da også på at der er et problem.
Da tallene i B4:B54 er sorteret numerisk, er det måske muligt at finde et celle nr, og så "forsøge" at sammenligne baglens, indtil de ikke længere er ens.
Det bliver bare nogle meget - meget laaange formler, så det må blive i morgen.
Tak for hjælpen indtil videre, lidt klogere bliver man jo altid.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2012 - 06:58 #7
Prøv noget i retning af følgende:

=SUMPRODUCT(--('C:\Users\nn\Downloads\Desktop\Transfer\[test1.xlsm]Sheet1'!$A$1:$A$10="A"))
Avatar billede jime_boy Nybegynder
15. marts 2012 - 12:20 #8
Man kan jo lave et TEMP ark hvori du referere til det eksterne ark (dvs. A1 skal være lig A1 i råvarer ny.xlsx) så kan du lave optællingen i temp arket.

Det er en løsning jeg selv har brugt tidligere.
Avatar billede jime_boy Nybegynder
15. marts 2012 - 12:21 #9
med TEMP ark mener jeg selvfølgelig sheet