Avatar billede jack10334 Nybegynder
11. marts 2012 - 09:33 Der er 3 kommentarer

strømproblemer til bærbar

Hej

Min bærbars batteri gik for noget tid siden i stykker, så jeg har blevet nød til at havde opladeren i helle tiden, hvis den ikke skulle går i sort med det samme. Men nu er det sådan at hvis jeg rykker bærbaren eller bevæger lidiningen lidt til opladeren går den også i sort, med det samme og jeg ved ikke hvad det skyldes. Er der en løsning på det her, eller ville i bare anbefalde at jeg skaffede en ny ledning?

De første par år efter mit batteri var færdigt, kunne jeg godt have lidningen i uden bærbaren slukkede. Men nu sker der de overstående problemer.
11. marts 2012 - 09:45 #1
... er det ved stikket ved selve Computeren ?

(Velkendt problem!!!)
Avatar billede egmose Novice
11. marts 2012 - 09:58 #2
Kender du nogen der har en bærbar, af samme mærke?! Ofte kan man bruge den samme oplader. Det er dog en rigtig god idé og tjekke at tallene på begge opladerne er ens.. (Volt, Watt & mAh)..

Så er det igang med udelukkelsesmetoden, for at finde fejlen. Der er næsten ikke nogen tvivl om at din fejl skyldes en løs forbindelse - men hvor?!

Skaf en oplader af samme type, og prøv med den.. Hvis det samme stadig sker, er fejlen i stikken inde i PC´en, og kan laves med lidt fingersnilde.. Du skal dog gøre op med dig selv om det kan svare sig, eller om det er ved og være tid til en udsiftning..

Gør den IKKE det samme, er det opladeren.. Det kan på ingen måde svare sig at reparere på opladeren, da du kan købe en ny på nettet til under 500,-, og evt. et batteri i samme sekund :P
Avatar billede jack10334 Nybegynder
14. april 2012 - 23:53 #3
Hej.

Beklager det længe ventede svar, men heller sent end aldrig....

Jeg har fundt en løsning, jeg skulle blot anskaffe mig en ny oplader. Min bærbar ser ud til at virke findt med at tænde og slukke uden problemer med- den nye oplader, men kan det aligevel havde konsekvenser hvis mit nye batteri ikke har det samme watt og volt tal som mit tidligere batteri havde?

Eller kan det være lige meget så længe den kan tænde og slukke uden problemer?

P.S

Beklager de gramatiske fejl, jeg er ikke vant til at skrive på forum.