Avatar billede ronnibom Nybegynder
09. marts 2012 - 15:23 Der er 19 kommentarer

Tidligere lejer har besat telefonstik/internet indtil 13 april

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, men den tidligere lejer har tilsyneladende valgt at opsige sit abonnement (hos selvsamme firma som jeg også har) per 13 april. Det betyder dog imidlertidigt at jeg ikke kan kan benytte telefonstikket, og derfor er nødsaget til at bruge noget mobilt bredbånd. Meget uideelt. Så jeg vil gerne vide hvad jeg kan gøre, jeg har forgæves prøvet at få fat på den tidligere lejer, men uden held.
Jeg har taget kontakt til internetudbyderen, men de siger at de er bundet på hænder og fødder. Jeg har også forsøgt at komme i kontakt med erhversstyrelsen (deres teleafdeling), men da de er ved at flytte om osv. så er de ikke til meget hjælp.
Så hvad kan jeg gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2012 - 15:34 #1
en data-pakke til din smartphone, og bruge den som router?
Avatar billede ronnibom Nybegynder
09. marts 2012 - 15:48 #2
En datapakke vil ikke hjælpe, da der netop også er internet begrænsning her. Hvilket er det jeg gerne vil undgå.
Plus, jeg har heller ikke en smartphone..
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2012 - 15:59 #3
De kan hvis de vil sagtens fakturere ham indtil d. 13. april men åbne for dig, dette kræver muligvis en godkendelse fra tidligere lejer, men en leje kontrakt eller lign. til teleselskabet kan i visse tilfælde være nok.

Du skriver ikke hvad selskab vi snakker om, da de har forskellige procedurer og har det forskelligt med hvordan man skal presse dem.

P.S.: Bemærk at markeringen Svar er som der står beregnet til løsninger og pointgivning, men ikke beregnet til at du svarer på en af vores kommentarer.
Avatar billede ronnibom Nybegynder
09. marts 2012 - 16:03 #4
1: Hov :P
2: Det er Telenor. De påstod i hvert fald at de juridisk ikke kunne gøre noget. Og de bad/spurgte ikke noget til en lejekontrakt.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 16:06 #5
Da jeg opsagde Telia så stod der at HVIS der kom en ny lejer til der skulle bruge stikket så kunne forbindelsen godt opsiges før tid, så jeg synes du skal læse hvad der står mht deres internet løsninger og opsigelse derunder burde det stå :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2012 - 21:32 #6
ronnibom, Telenor kan ikke gøre noget da du ikke står som bruger af det telefonstik.
Hvis der skal gøres noget, skal den tidligere lejer henvende sig til Telenor. Før kan de ikke gøre noget overhovedet. Og ja, det er af rent juridiske grunde.
Avatar billede ronnibom Nybegynder
09. marts 2012 - 23:23 #7
Den tidligere lejer har opsagt sin abonnement. Det virker dog bare lidt underligt, at man i så fald hvis man har lyst til at være en direkte røv kan lade være med at opsige sit abonnement, og så fortsætte på adressen. Det er jo praktisk set en spærring på min lejlighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2012 - 23:28 #8
Der er højst sandsynligt tale om en binding der skal overståes.
Der er nemlig kun 30 dages opsigelsesfrist på bredbånd, og så passer datoen ikke med d. 13/4.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. marts 2012 - 23:30 #9
Hvad skulle han få ud af at fortsætte med sit abonnement, udover at have en ekstra udgift? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2012 - 23:37 #10
#9 Den udgift kunne stadig være til stede hvis telenor tog og kiggede over på Telias juridiske regler på følgende område :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2012 - 13:51 #11
Mangler der ikke noget?
"følgende område"... jeg venter på det der følger...
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2012 - 13:52 #12
Desuden kan jeg ikke helt se hvad du mener. For mig at se giver du mig blot ret :)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 14:49 #13
#11 - 12 formoder du hentyder til mit indlæg? :)

hvis så er her filen med informationen: http://gupl.dk/675490/

Under: 9. AFBRYDELSE AF TILSLUTNINGEN nr: 9.4

Jeg mindes dog at jeg fik et brev da jeg opsagde telia fornyligt, men kunne ikke finde det brev, men heldigvis ligger jeg inde med div pdf filer fra telia hvor jeg vil mene det står som du kan se på min henvisning os :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2012 - 16:54 #14
En evt. afbrydelse giver ikke en ny kunde mulighed for at overtage den, da den blot er afbrudt og ikke opsagt.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 17:12 #15
#14 Signalet bliver afbrudt så en ny kunde kan komme til fx, det betyder ikke en opsigelse ment i den forstand at personen som er flyttet skal have penge retur, men blot så en anden person kan komme til og bruge noget som vedkommende egentligt ejer iht lejekontrakt :) Men som sagt der hvor det stod ordret har jeg ikke fundet, men der står netop at hvis der flytter en ny ind på flg. adresse så kan de afbryde forbindelsen, men det betyder ikke at man får penge retur af den grund.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2012 - 17:32 #16
Ordet man skal lægge mærker til er kan. Det er og bliver dog stadig et krav at kunden, der oprettede det i sin tid, selv henvender sig så en lejer kan overtage forbindelsen.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2012 - 19:00 #17
#16 Kommer vel an på hvad der står i betingelserne om man selv godtager følgende når man opsiger ens abonnement og man gør det så sent at der faktisk er en ny der er flyttet ind i den lejlighed forbindelsen er beregnet til ;)

Ved ikke om det kun er Telia der sender 10 pdf filer afsted når man opretter bredbånd via dem og så når man opsiger får sådan et brev, men det burde gælde for flere, for reelt set så er der jo en anden som ejer lejligheden og pudsigt nok os tlf stikket hvilket efter min mening burde give en rettighederne til og bestemme hvad der må foregå på ens ejendom så at sige.
Avatar billede Locodk Nybegynder
22. marts 2012 - 11:05 #18
Vælg en udbyder igennem dit kabeltv istedet Yousee/stofa(hvis du har sådan en tilslutning).
Avatar billede Mbyskov Nybegynder
14. april 2012 - 14:30 #19
Jeg tror jeg er i nogenlunde samme situation.
den tidligere lejer er stukket af fra lejligheden og har efterladt sig gæld og et tændt internetstik. Da vi kontaktede Telenor for at få internet fortalte de, at vi først skulle prøve at spore hende, men vi og vores udlejer kan ikke finde hende. Vi kontaktede Telenor igen, og denne gang fortalte de, at de kunne sende hende en tvangsopsigelse som hun skulle reagere på, hvorved de ville slukke for hendes forbindelse og gøre plads til min.
Nu er der bare slet ingen forbindelse som ellers var lovet her d. 12 april.
Så - jeg har haft ''held'' med at få Telenor til at finde og opsige det tidligere, men nu sidder jeg uden forbindelse. Der er bestilt en tekniker (Til mange mange penge) til på onsdag, men jeg håber at noget sker inden da !