Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 17:40 Der er 17 kommentarer

"Usynlig" besøgstæller til hjemmeside?

Hej,

Jeg vil høre, om nogen kan anbefale en usynlig besøgstæller/counter til min hjemmeside?

Jeg tænker på noget i denne retning: http://www.mywebstats.org/invisible.php - men det kunne være fedt, hvis der var nogen af jer, som havde erfaring med noget, som duede, og som var let at "installere".

Hvis der er en online service eller andet, som kan tælle, vil det være mindst lige så fint, og jeg behøver ikke andre oplysninger - det er bare for at kunne følge lidt med i, hvor mange der kigger ind.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh. Hans
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2012 - 17:46 #1
<ole>

Langt de fleste webhoteller understøtter en eller anden form for serversprog og database - ofte PHP/MySQL. Prøv en søgning à la: php mysql counter script. Det burde give en myriade af brugbare hits  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede cht22 Professor
06. marts 2012 - 17:52 #2
Du kan bruge http://cht.dk/main/services/website_couter/

Hvis dit webhotel ikke understøtter, asp eller php og skriverettigheder til fil eller database.
Avatar billede pstidsen Novice
06. marts 2012 - 17:58 #3
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2012 - 17:59 #4
Det kan under ingen omstændigheder anbefales at vælge en løsning som #2. Hvis du endelig skal vælge en ekstern tæller, så vælg en fra et firma, som i det mindste udviser et minimum af seriøsitet.
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 18:00 #5
Du kan også bruge det fra google:

http://www.google.com/intl/da/analytics/
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 18:12 #6
Uhhh, tak for hurtige svar, men er der en, der kan skære det lidt mere ud i pap? Jeg er desværre ikke så velbevandret i alt det her... Jeg er dog ret sikker på, at mit webhotel (web10) tilbyder PHP/MySQL

Mvh. Hans
Avatar billede pstidsen Novice
06. marts 2012 - 18:19 #7
Hvis du googler lidt rundt (eller bruger mit link) så burde det være en overkommelig opgave.

Dog ved vi jo ikke noget om dit niveau? Er du kun inde i HTML og CSS. Har ud eget med PHP og MySQL?
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 18:33 #8
Ja, jeg vil ikke sige, at jeg er "inde" i noget - det er mere fremad på bedste beskub :).

Men det google analytics ser nogenlunde overkommeligt ud. Man får en kode - denne:

<script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-29760091-1']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>

Som skal sættes ind i hver side, der skal trackes, lige inden slutningen af "head"-tagget.

Men selv efter jeg har gjor det, siger den, at jeg ikke har...?

Mvh. Hans
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2012 - 18:41 #9
"Men selv efter jeg har gjor det, siger den, at jeg ikke har...?" >> Har du en oversættelse til den kommentar?
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 18:42 #10
Hehe, inde i brugerinterfacet står der bare:

Tracking Status    Tracking Not InstalledLast checked: Mar 6, 2012 9:40:01 AM PST
The Google Analytics tracking code has not been detected on your website's home page. For Analytics to function, you or your web administrator must add the code to each page of your website.
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 19:03 #11
Nå, nu har jeg fået den MyWebStats (http://www.mywebstats.org), jeg selv startede med at poste til at virke.

Er der nogen, der har erfaringer med den?

Mvh. Hans
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2012 - 19:10 #12
Jeg tror, du skal vænne dig til at læse, hvad det er meningen, du skal gøre for at få ting til at virke. Foer det første skal Google koden anbringes som det allersidste i dit BODY element - og derudover tager det op til 24 timer, før det virker.

Prøv at søge på, hvad meningen med de fire bogstaver i min avatar egentlig er  *o)
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 19:16 #13
Ja, det er sikkert et glimrende råd :)

Der står dog:

"Copy the following code, then paste it onto every page you want to track immediately before the closing </head> tag."

Men den anden er godt nok til sidst i BODY elementet. Hvor har du set, at det også er der, man skal placere Googles, og hvor har du fundet det med de 24 timer?

Tak for hjælpen,
Hans
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 19:17 #14
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 19:37 #15
Nåå fik du det til at virke?
Avatar billede hanzalot Nybegynder
06. marts 2012 - 20:26 #16
Jeg har nu sat det ind inden afslutningen på head-tagget igen - det er det, man skal med den nye version. Den står nu til "Receiving Data" - hvorfor det ikke virkede før, kan jeg ikke gennemskue. Det kan tage op til 24 timer, før der er data klar, så det er først der, jeg ved, om det virker.

Den der http://www.mywebstats.org er ikke så avanceret, men den virker øjeblikkeligt, hvis der er andre, der skal have en counter på...

Mvh. Hans
Avatar billede larsini Seniormester
07. marts 2012 - 12:08 #17
jeg har anvendt statcounter.com i mange år - nemt at lægge på websiden!