Avatar billede simonschmidt Nybegynder
05. marts 2012 - 20:52 Der er 4 kommentarer

Programmering af mandskabsstyringssystem til håndværkervirksomhed

Jeg skal lave et simpelt mandskabsstyringssystem til en håndværkervirksomhed, som ønsker at få og lavet et simpelt og let anvendeligt overblik over deres mandskab.

Tanker er - som i er meget velkommen til at komme med kritik af - at have en simpel liste med medarbejdere i fx Excel(hvor der efter behov kan tilføjes tlf., adresser m.m., i kolonnerne ud for hver medarbejder). Altså en liste med medarbejder navne basically, hvor hver medarbejder får en linje, så det er let at tilføje flere medarbejdere, som nye koloner.

Og så en oversigt (fx i et andet ark i Excel arket), med 2 variable - nemlig tid og projekt nr. - hvor man kan sætte medarbejdere ind efter behov - altså så denne står ud for et projekt og et tidspunkt, og dermed er booked på et projekt på et bestemt tidspunkt. Nedenfor for hver tid (altså perioden - fx dag eller time), skal der så vises hvem der er ledig, for at man kan tage denne person og sætte på et projekt, når denne figurer som ledig, såfremt man ønsker det.
Man skal kunne sætte flere person på et projekt på samme tid. Om det bliver en 3 variabel kan jeg ikke lige gennem skue.

Jeg har lavet et eksempel dette i Excel, men ved ikke hvordan man vedh. dette(?). I dette eksempel er dog ikke brugbart eller funktionelt, da jeg ikke kan finde ud af, at sætte flere medarbejdere (fra medarbejderlisten) i et flet, samt få de ledige (dem som ikke er tilknyttet et projekt på et givent tidspunkt) til at figurer under den givene tid, hvilket et spørgsmålet her - hvordan gør jeg dette?

Og hvad skal jeg bedst lave det i - i Excel, MS Project (som jeg ikke kender), eller noget helt andet. Eller findes der et system til dette? Jeg ønsker som skrevet et så simpelt system som muligt, da behovet ikke er andet end skrevet ovenfor. Altså det skal det ikke kunne mere.

Mvh
Simon
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2012 - 21:47 #1
Vi har i SilentQ udviklet et system, der kan det du beskriver.
Her er både en medarbejderdatabase og et produktionsstyringssystem med tidsregistrering om ønsket.
Fordelen er at medarbejderne kan tilknyttes mange projecter og en plan kan beregnes for at se hvornår projecterne kan være færdige..
Der kan kobles vilkårlige antal medarbejdere på for at fremskynde afviklingen af de enkelte projecter.

Systemet er meget enkelt at benytte.
se lidt om det på www.silentq.dk
Avatar billede neoman Novice
05. marts 2012 - 22:35 #2
Det nemmeste er ikke at programmere noget som helst.

PÅ Google Sites er der diverse skabeloner til projektwebsider.

Hvis du googler Access Templates, så kan du der finde nogle medarbejderstyringsskabeloner, lige til at downloade - måske skal de bare omskrives lidt til at tale dansk.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2012 - 23:07 #3
Du skal være velkommen til at sende din Excelfil - @-adresse under min profil.

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede simonschmidt Nybegynder
11. marts 2012 - 21:52 #4
Mit spørgsmål var ment som: hvordan laver jeg det selv, så nemt som muligt, i en fil?
Altså hvad for et program skal jeg bruge, og hvordan gør jeg?
Kan det fx lade sig gøre i Excel?
Hvis det ikke kan lade sig gøre i Excel, hvad for et program, som er så simpelt som muligt, kan så gøre det, og hvordan gør jeg det?