Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 11:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvad optager pladsen på mit C-drev

I forbindelse med køb af computer har jeg valgt at indlæse den medfølgende windows 7 64bit.
Efter installationen har jeg slette Windows old.
C drevet har jeg partitioneret til 50GB.
Efter at have fjernet old skriver C drevet at der er 29,3 GB ledig af 48,8, men filerne fylder kun 8,15 GB når jeg tager, UPS mens jeg skriver dette går egenskaber nu pludselig i gang med at tælle op og ender på 17,5 GB

Da windows råt fylde ca. 9 GB hvad kan det dog så være der fylder op på drevet.
Hilsen
Polle
Avatar billede KHHP Juniormester
05. marts 2012 - 12:07 #1
Her tænker jeg muligvis noget medfølgende software, som bare ligger og fylder.
05. marts 2012 - 12:09 #2
Velkommen til E. ...

Systemgendannelsespunkter !!!
Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 12:18 #3
Det var netop for at slippe fri for alle de medfølgende programmer at jeg valgte at installere fra Windows 7 cd'en, så jeg kan ikke tænke mig at det er noget medfølgende. Det fremgår heller ikke af indholdet på C drevet. Bare det var såvel, så kunne jeg hurtigt fjerne det.

Med hensyn til systemgendannelsespkt. er det jo en nyinstallation der kan jeg vel ikke gøre brug af gendannelsespkt.
05. marts 2012 - 12:44 #4
Nææææ - men hver eneste instalation, WindowsUpdate, ... opretter et NYT Systemgendannelsespunkt... og DET fylder op ...

Og de er normalt i en usynlig/skjult mappe...

---

Generelt:

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

CCleaner: Værktøjer - systemgandannelsespunkter - [Fjern] ...
Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 13:04 #5
tak for de venlige svar, men!
Jeg har foretaget diskoprydning, kørt ccleaner og fjernet gendannelsespunkter, lige meget hjælper det.

Jeg kunne tænke mig at det ville hjælpe hvis jeg kunne formattere C-drevet og genindlæse Windows 7, men det kan jeg ikke finde ud af.

Når jeg tager backup af C- drevet med Acronis fylder dataene kun 6.6 GB, Når jeg så indlæser igen så er der brugt 20,2 GB.

Hvordan kan jeg se hvad det er der fylder op, jeg har slået vis skjulte mapper og filer til.
PolleKolding
Avatar billede KHHP Juniormester
05. marts 2012 - 13:44 #6
Nu skal det lige siges at backup-software som Acronis ofte komprimerer(pakker) filerne så de fylder mindre. Hvis du har installeret opdateringer via Windows Update, så fylder det også ekstra. Bare til sammenligning, så fylder en frisk installation af Windows XP Pro SP3(ved godt at tråden omhandler windows 7) 2.5 GB, når jeg har installeret alle opdateringer fylder den omkring 7GB, og her har jeg installeret alt hvad der lå på Windows Update.
Nu ville det være interessant at vide hvilken PC du har, fordi mange producenter ofte placerer en masse software på det der tilsyneladende er en ganske almindelig installations dvd til windows 7, ligesom dem man køber i butikken.
Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 14:27 #7
Er helt opmærksom på komprimeringen.
Jeg må tilstå, at jeg har købt en Medion hos Aldi, kender rygtet, men er glad for den jeg tidligere havde.
Har været i forbindelse med Medions Support, talte med en ung mand der måtte spørge hele tiden, og ikke kunne forstå problemet så der opgav jeg.
Når jeg tager egenskaber på C-drevet fylder filerne 7,2 GB men der er anvendt 20,02 GB på drevet.
Der følger 2 cd'rommer med købet en Recovery og en Windows 7 64.
Recovery indeholder en masse programmer, det er dem jeg vil undgå og have en helt jomfruelig 64'er på min maskine. Og så det her??
Hjælp
PolleKolding
Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 14:31 #8
Måske burde  jeg lige nævne, at jeg har partitioneret HD'en så der kun ligger systemet på drev C, Programmer og data ligger på andre drev.
PolleKolding
Avatar billede pstidsen Novice
05. marts 2012 - 14:39 #9
Download programmet Treesize. Den finder med garanti synderen: http://www.jam-software.de/treesize_free/TreeSizeFreeSetup.exe
Avatar billede PolleKolding Mester
05. marts 2012 - 18:25 #10
Jeg har opgivet og leveret computeren tilbage. Nok ikke Aldi mere,
Men tak.
PolleKolding
Avatar billede PolleKolding Mester
20. marts 2012 - 07:29 #11
Tak for svarene.
Jeg har leveret computeren tilbage til leverandøren.
Hilsen
PolleKolding
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 09:08 #12
For at lukke her skal du bede om svar som du accepterer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. april 2012 - 09:17 #13
Men da du har valgt at reinstallere et rent styresystem, er det vist IKKE fordi mærket er Medion ...
Avatar billede PolleKolding Mester
04. maj 2012 - 07:15 #14
Tak for det
Avatar billede pstidsen Novice
04. maj 2012 - 20:26 #15
Dem du vil give points skal du bede om at lægge Svar.
Avatar billede PolleKolding Mester
03. juni 2012 - 10:07 #16
OK
Avatar billede PolleKolding Mester
03. juni 2012 - 10:08 #17
Ok kan jeg nu lukke