Avatar billede 01hjorth Nybegynder
01. marts 2012 - 16:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP - Windows boot problem!

Hej.

Min HP DV7-3124EO opføre sig meget mærkeligt. Sidst jeg brugte den genstartede den ud af det blå af sig selv, og nu når jeg starter op, kommer dette frem på min skærm:

http://oi42.tinypic.com[...]

Når jeg vælger "Start Reparation under start" går den til denne skærm og der sker narda, ligemeget hvor længe jeg venter:

http://oi42.tinypic.com[...]

Når jeg vælger at starte windows normalt, loader windows-ikonet, men meget langsomt (ca 30-40 sek.). Så kommer denne blue-screen frem i en brøkdel af et sekund og derefter genstarter computeren:

http://oi41.tinypic.com[...]

Skrevet rent:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer.
If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is poperly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need

If Problems continue, disable or remove any newly istalled hardware or software.
Disable BIOS memory option such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components.

Jeg har tidligere haft brug for recovery-disken til en anden computer og downloadet en fra http://neosmart.com.[...] Har prøvet at bruge den her, men den bliver bare ved med at scanne efter problemer.

Håber virkelig at i kan hjælpe mig her (:

M.v.h.
Anders
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
01. marts 2012 - 16:36 #1
Sorry, link fix:

Hej.

Min HP DV7-3124EO opføre sig meget mærkeligt. Sidst jeg brugte den genstartede den ud af det blå af sig selv, og nu når jeg starter op, kommer dette frem på min skærm:

http://oi42.tinypic.com/9rup0o.jpg

Når jeg vælger "Start Reparation under start" går den til denne skærm og der sker narda, ligemeget hvor længe jeg venter:

http://oi42.tinypic.com/25pihbl.jpg

Når jeg vælger at starte windows normalt, loader windows-ikonet, men meget langsomt (ca 30-40 sek.). Så kommer denne blue-screen frem i en brøkdel af et sekund og derefter genstarter computeren:

http://oi41.tinypic.com/6ti5g0.jpg

Skrevet rent:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer.
If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is poperly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need

If Problems continue, disable or remove any newly istalled hardware or software.
Disable BIOS memory option such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components.

Jeg har tidligere haft brug for recovery-disken til en anden computer og downloadet en fra http://neosmart.com Har prøvet at bruge den her, men den bliver bare ved med at scanne efter problemer.

Håber virkelig at i kan hjælpe mig her (:

M.v.h.
Anders
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2012 - 17:10 #2
Ser ud som harddisk fejl. Du kan prøve og åbne ind til disken og se om stikket sidder ordentligt i.
Eller du har en usb enhed i den forsøger at boote fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2012 - 17:13 #3
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
01. marts 2012 - 18:13 #4
Tak for hjælpen, men kan desværre ikke bruge det alligevel, da det er min "ven"'s pc, og han har bestemt sig for at han ikke ville ha' den lavet af mig alligevel, selvom jeg har brugt en stor del af min tid på den... Klaphat.....

Vil dog gerne give dig 50 points for din indsats, hvis du ligger et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2012 - 18:17 #5
okay
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
01. marts 2012 - 18:28 #6
Lader ikke til at jeg kunne dele det op så du får bare alle ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2012 - 13:03 #7
Jo det kunne du godt have gjort. Du skulle bare have krydset både mit svar og dit i #4 af, så havde vi delt point.
Hvis du vil have 50 point tilbage siger du bare til? Så vil jeg oprette et spørgsmål, så du kan få dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2012 - 13:04 #8
Tak for point forresten.
Avatar billede 01hjorth Nybegynder
04. marts 2012 - 23:34 #9
Det er bare iorden (;