Avatar billede dpj1982 Nybegynder
29. februar 2012 - 12:45 Der er 1 kommentar

Manglende mappeopstilling på ftp server

Jeg er ved at oprette en ftp server på min stationære computer, og det går godt. Alt er instillet rigtigt og man kan fint komme ind på den. Men problemet kommer når jeg skal til at "share" de mapper som folk skal have adgang til. Jeg har prøvet Filezilla og nu har jeg installeret bulletproof, og begge driller mig. Når jeg tilføjer en mappe til en person, og han logger ind på serveren, så får han ikke vist mappen, men indholdet af mappen. Hvordan ændre jeg dette?
Jeg har en root-mappe hvori der ligger en masse andre mapper. Det er så meningen at jeg skal kunne tildele folk læserettigheder for de enkle mapper inde i min root-mappe, men de skal ikke kunne se dem alle sammen.

Håber i kan hjælpe mig.

Har lagt en af mine cdèr ind på den, så i kan se problemet :(
ftp: 94.145.192.209:21
Bruger: test
Pass: warchild
Avatar billede showsource Seniormester
29. februar 2012 - 13:45 #1
Nu er jeg ikke så dælens meget inde i ftp servere, men det er vel naturligt nok at brugeren ser indholdet af den mappe som er tildelt.
Vil mene du skal gi' brugere adgang til "rod", og for hver mappe tildele privilegier.

F.eks.
"rod" -> "Alle har adgang"
    dir_et -> "Ingen har adgang"
    dir_to -> subdir -> "Tildele adgang til subdir for enkelte brugere"
    bruger_et -> "Adgang til sit dir"
    bruger_to -> "Adgang til sit dir"