Avatar billede Kluddermor Juniormester
28. februar 2012 - 20:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Serial ATA forvirring omkring ydeevne

Jeg er blevet lidt i tvivl omkring ydeevnen for en SSD med Serial ATA 600 på et bundkort der kun understøtter Serial ATA 300.

SSD'en kan skrive 500 MBps hvilket jo ikke er i nærheden af de 3Gbps Serial ATA 300 teoretisk kan klare.

Men har jeg spildt mine penge på en for hurtig SSD i forhold til hvad bundkortet understøtter?
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2012 - 20:57 #1
Spildt: Nej
Købt noget der yder mere end bundkortet kan trække: Ja.
Løsning: Lev med det eller investér i en Sata3/600 controller.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
28. februar 2012 - 21:13 #2
Tak for komment.

Men jeg kan vel nøjes med en Serial ATA 300 SSD.
De er billigere.
Og hvis jeg skynder mig, så kan jeg nå et lave min bestillingsordre om. :)
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2012 - 21:17 #3
Det er også en mulighed ja, men husk at medregne fragt (både retur og ny fragt) med i prisen og se om det reelt kan betale sig.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
28. februar 2012 - 21:33 #4
Min ordre er ikke afsendt endnu, men jeg kan se at jeg "kun" sparer 270 kr. Så jeg er en doven skid. :)

Smid et svar.

Og tak for hjælpen.
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2012 - 21:51 #5
Bare behold point :)
(og så kan du altid investere i en sata3 controller eller genbruge når der opgraderes)
Avatar billede LarsDRasmussen Nybegynder
28. februar 2012 - 23:39 #6
Jeg vil nu også mene at de 270kr er godt givet ud i forhold til at få en SATA 3 SSD. Så er du også mere fremtidssikret ;-)

Mvh
Lars
http://ssddisk.dk
Avatar billede Kluddermor Juniormester
13. april 2012 - 09:05 #7
Jeg takker og lukker