Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 16:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

slette filer fra d:\$RECYCLE.BIN\

Hej

På mit D drev har jeg $RECYCLE.BIN (den kan jeg se via Total Commander). Når jeg går ind i den, er der 9 elementer med ligninde navn: S-1-5-21-2857703729-264289365-1505851085-1000

En af dem er 7.5GB stor. Kan jeg slette alt indhold i d:\$RECYCLE.BIN\ eller er det noget vigtigt?

Mvh Alex
27. februar 2012 - 16:26 #1
Tøm "Papirkurven" ...
Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 16:42 #2
1) Ér det en papirkurv?

2) Hvis ja, hvordan giver det mening at jeg har mere end 1? Jeg har allerede en på mit skrivebord..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2012 - 16:47 #3
Papirkurven gælder for alle drev. Normalt afsættes 10 % af drevet til papirkurven.
Du kan se det ved at højreklikke på papirkurv og vælge egenskaber.
Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 16:53 #4
Jeg føler ikke rigtig jeg får et konkret svar her. Vil det sige at både mit C drev og D drev har hver deres Papirkurv? Grunden til at det forvirrer mig er fordi hvis jeg sletter noget fra D: drev, så ender det jo i hoved-Papirkurven (C drevets)..
27. februar 2012 - 17:05 #5
...Grunden til at det forvirrer mig er fordi hvis jeg sletter noget fra D: drev, så ender det jo i hoved-Papirkurven (C drevets).. ... - NEJ det ender i drevets "lokale" :\$RECYCLE.BIN\
Avatar billede thov Forsker
27. februar 2012 - 17:07 #6
Det er nok Total Commander som laver 'numre'.
(Det samme gjorde Norton Systemworks).

Åbn Total Commander og højreklik på F8. På den måde får du adgang til Papirkurv gennem TC, og der tømme helt og holdent.
Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 17:23 #7
http://dl.dropbox.com/u/10484650/rec.jpg <-- her er indholdet af mappen, og Papirkurven på skrivebordet er tomt
Avatar billede johnnybp Juniormester
27. februar 2012 - 18:02 #8
filer der hedder noget med S-1-5-21 er filer oprettet af windows ofte i forbindelse med brugerdata eller andre data. Prøv selv at søge efter dem i explorer, så vil du se at der er mange forskellige. Hvis filens dato er "gammel" så bruges den ikke mere, og da du har fundet den i "skraldespanden", sker der ikke noget ved at slette den.Jeg plejer selv at slette disse, hvis jeg kan se de ligger i et direktory, som ikke længere er i brug.
MVH
Johnny
Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 18:20 #9
Tak for et konkret svar. Opret et, så du kan få point.
Avatar billede aleq Juniormester
27. februar 2012 - 18:21 #10
Så ikke at det allerede var et "svar" :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2012 - 18:21 #11
Er jo gjort i #8