Avatar billede detziaw Nybegynder
25. februar 2012 - 15:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ustabilt fibernet

Hey

Vi sidder lige pt. 5 på vores 40/40 Mbit Fibernet. 1 er koblet til en router, som går direkte til modem. Vi 4 andre er koblet til en 2. router, som får internet fra 1. router. Internettet kører MEGET ustabilt. Vi har ingen problemer når vi spiller spil over nettet, men når det kommer til at internetbrowsing, så er det næsten umuligt at klikke rundt på sider. Vi har opsat en fast LAN-IP, en til hver. Hvad kan problemet være, og hvad kan jeg gøre, for at det kommer til at køre bedre? Vi kører hhv. Chrome og Firefox, og det driller for alle 5.
Avatar billede benzon Praktikant
25. februar 2012 - 16:49 #1
altså det første de ville sige til dig hos dit fiber selvskab er at koble uden om routere og så sætte et kabel direkte fra modem til din computer.

Så det vil jeg også sige, da det er et sted og starte.
Avatar billede AnnemettePH Nybegynder
28. februar 2012 - 13:49 #2
hvor gamle er pc'erne osv?
nogle pc'erne kan godt styre det med at "dele" nettet op, så der både er til nettet og andet
Avatar billede detziaw Nybegynder
11. marts 2012 - 04:10 #3
benzon
Det kører stabilt, når man tager internettet direkte fra modem.

AnnemettePH
PC'erne er alle forholdsvist nye. Ved ikke lige hvad du mener med at dele det op.
Avatar billede detziaw Nybegynder
22. marts 2012 - 19:39 #4
Fandt desværre ikke en løsning på problemet, dog er det irrellevant for mig, da vi nu kun sidder 2 på internettet igen.