Avatar billede PalermoGio Nybegynder
22. februar 2012 - 15:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ændre dimensioner dog beholde samme ratio

Hej Eksperter

Er det muligt at ændre et billedes dimensioner, men samtidig beholde ratioen... Har et billede med dimensionerne 238x745 (dermed er ratioen 0,319463)og vil gerne ændre det til dimensionerne 253x791?... Grunden til dette er at jeg søger efter at have en mappe med billeder hvor de alle har en areal på 200000...

Mvh. Vedran
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2012 - 15:55 #1
det gøres let med fx irfanview. Ctrl+R og skriv bare bredden ind (højden beregnes så automatisk) - derefter Ctrl+S for at gemme billedet i den nye størrelse.
http://www.irfanview.com/
download programmet, og hent også 'plugins' og i 'IrfanView languages' kan du hente dansk sprog-fil.
Avatar billede PalermoGio Nybegynder
22. februar 2012 - 16:11 #2
Tusind tak, det virker, og det kunne ikke være mere simpelt... jeg takker og bukker

Hilsen Vedran