Avatar billede Michail Nybegynder
21. februar 2012 - 22:16 Der er 2 kommentarer

CPU for varm

Hej..
Min bærbar computer bliver for varm, når jeg spiller energikrævende spil. Den går simpelthen bare ud. Men sjovt nok kun ved CSS og ikke LOL og BF3 eller andre spil der kræver mere ??.
Min CPU kommer over 85 Grader og graphics omkring de 92 Grader.
Har et underlag til min PC, med 2 blæsere.
Nogen der evt. ved hvordan man skruer op for ens blæsere og har prøvet Speedfan.
Eller skiller sin computer ad så man kan få renset sine blæsere.
Lidt Info:

Model: Acer Aspire 7552 G.

CPU: AMD Phenom II N930 Caspian 45nm Technology - Der er 4 af dem

RAM: 6,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 531MHz (7-7-7-20)

Moterboard:Acer Aspire 7552 (Socket S1G4)

Grafik: ATI Mobility Radeon HD 5650 (Acer Incorporated [ALI])
Plus en skærm ekstra

Hard drives:
625GB Western Digital WDC WD6400BEVT-22A0RT0 ATA Device (SATA)

Håber der er en, der kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede Torben Larsen Praktikant
22. februar 2012 - 09:20 #1
Hvis du vil gøre det selv, så kræver det en del fingersnilde!

Dette er ikke helt din model, men en 7551g laptop, men fremgangsmåden er den samme!

http://www.insidemylaptop.com/disassemble-acer-aspire-7551g-laptop/

Det er Cooling Fan unit'en du skal have ud og blæst igennem - husk at hvis du helt afmonterer den fra motherboardet, så skal der NY kølepasta imellem køleprofil og CPU/GPU!!

Den 'gamle' kølepasta afrenses først!

Men det kan ofte lade sig gøre uden at afmontere køleprofilen, hvis man bruger en langhåret blød pensel og trykluft - Sørg for at blæseren IKKE kører med rundt når du blæser luft ind, blokér den med fingeren eller lignende!

Men gå IKKE i gang med projektet hvis du ikke er særdeles fingerfærdig, og kan samle den igen!
Avatar billede Blandy Praktikant
22. februar 2012 - 09:55 #2
Tit kan du nøjes med at skille en bærbar ad, så du bare kan komme ind til blæsern. Hold på fanerne med en finger/kuglepind, og blæse fanerne rene og sørg for at blæse op i kølebroen. Der kan en klump støv godt sætte sig, og forhindre luftgennemstrømning.