Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 11:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Associerede filtyper .bin

Efter installation af Roxio CD brænder program, spørger Roxio om hvilke filer jeg vil have associeret med Roxio. Jeg valgte desværre alle filer, hvormed bl.a. filer af typen  .bin blev associeret med Roxio.

Derefter downloaded jeg et mindre program - som har .bin som extention (fil-type). Nu kan jeg ikke starte dette program - fordi der er associeret med Roxio.

Efterfølgende gik jeg ind i "stifinder" og højreklikkede på en .bin fil, og valgte "åben med", hvorefter jeg burde kunne associere .bin filen med et andet program - men hvilket program ?...

Bin filtypen er jo både en filtype der benyttes associeret med brænderprogrammer - men også en filtype, der normalt ikke har et program associeret (systemfile-type) som startes som et almindeligt program - OG DERMED IKKE HAR NOGEN FIL TYPER ASSOCIERET.

Hvilket program skal jeg associere med .bin filer ?

Skal jeg evt. "nulstille" .bin filtypen i reg-edit, og hvordan gør jeg det ?
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 12:10 #1
.bin er så vidt jeg ved som .iso, .nrg mm.

Du kan måske udpakke filen med et udpaknings program evt 7zip

Du kan måske os bruge et program til og se den fil som et cd drev, bruger selv VirtualCloneDrive som er gratis :)
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 12:53 #2
Problemet er at .bin filer også er et program - uden associering, hvormed jeg gerne vil have "nulstillet" fil associeringen. Hvis jeg vælger "associere fil" med et program, kan man ikke vælge "ingen program" - hvormed man bliver tvunget til, at vælge et program.

Der må findes en metode, hvormed man kan associere en fil til status "ingen program" - så filerne forbliver som værende en program fil.
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 12:54 #3
Hvis du bruger Windows 7, så kig på siden herunder. Læs vejledningen og rul så ned til filtypen .bin :

http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

For XP kig her:
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_easy_file.htm
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 13:02 #4
Og her er et forslag til Vista, MEN PAS PÅ!

Forkerte indtastninger i registreringsdatabasen kan have uoverskuelige konsekvenser, f.eks. en død computer.

http://www.mydigitallife.info/how-to-unassociate-file-types-and-remove-file-extension-associations-in-windows-vista/
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 13:05 #5
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 13:07 #6
Det fungerer helt perfekt - tak for hjælpen !
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 13:25 #7
Velbekom :-)

Og næste gang, du vil uddele point, burde du måske lige læse FAQ'en igennem først, især disse to afsnit:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 15:11 #8
Ehhh... har jeg begået noget forkert ? I såfald vil jeg undskylde - men jeg er ikke særlig kendt med Eksperten.dk og hvordan det fungerer ?

Har jeg "snydt" nogen for nogle points - så vil jeg meget gerne rette dette - hvis du fortæller mig hvordan jeg gør det.

Jeg er overordentlig taknemmelig for din hjælp milter - og hvis jeg har gjort noget forkert - vil jeg hermed gerne sige dig undskyld !
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 15:14 #9
Point til [milter]
Avatar billede Blueeyez Mester
20. februar 2012 - 15:23 #10
#9 Du skal oprette en ny tråd med brugerens navn samt henvise til denne tråd :)
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 15:33 #11
#8+9.

Glem det denne gang. Jeg overlever sagtens uden de point, men andre tager dem mere alvorligt:-)

Meningen med pointsystemet er at belønne hjælpen ved at overføre point fra spørgerens konto til den, som kommer med en brugbar løsning. Det gøres normalt ved, at spørgeren beder den/dem, som kommer med løsningen, om at lave et "Svar", som du derefter "Accepterer". Derved overføres pointene fra din konto til hans/hendes/deres.

Hvis ingen løsningsforslag er brugbare, afslutter/lukker du spørgsmålet ved selv at lave og acceptere et "Svar" med begrundelsen for at lukke, evt. fordi du selv har fundet en løsning.

Men som sagt, glem det ifm. dette spørgsmål :-)
Avatar billede bjarnemattila Nybegynder
20. februar 2012 - 16:19 #12
OK Tak for hjælpen - både med løsningen og din efterfølgende kommentar. Det var en stor hjælp - for jeg har siddet og roddet med det hele weekenden - og jeg beklager som sagt, at jeg ikke fik tildelt dig nogle point - for det fortjener du 100%
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2012 - 19:01 #13
#12.

Velbekom. Din tilbagemelding om, at forslaget virkede og din "tak for hjælpen", er belønning nok for mig :-)