Avatar billede HonPriestClaus Nybegynder
19. februar 2012 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udfordring med ukendt fil format i Adobe Premiere Elements 10

Program: Adobe Premiere Elements 10
Kamera:  MEDION LIFE X47007 (MD 86427) Full HD
Filformat output: AVI

Jeg er igang med at lære min bror lidt om video redigering og hans kamera filmer, når man vil slå zoom til, i et format der hedder 720p 60:1280x720, men den indstilling der er tættest på denne i Premiere Elements er
720p 50:1280x720. Han har nu filmet en masse ting i dette format og vil selvfølgelig gerne fortsætte med det, da han ønsker at zoom funktionen virker.

Når man henter filerne ind fra kamera eller sd kort, viser og afspilles kun lyd og ingen video.

Er der eventuelt en måde man kan konvertere filen på så den passer og i så fald hvilken?

Kan man bruge en decoder og i så fald hvilken?

Jah is Love
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. februar 2012 - 16:56 #1
Avatar billede falster Ekspert
19. februar 2012 - 21:15 #2
Muligvis er det problemet, der omtales her, hvor det oplyses, at mange kameraer ikke producerer såkaldte DV-AVI's. DV codec ser ud til at være en slags standard for Premiere Elements.

http://forums.adobe.com/thread/415317?tstart=0
Avatar billede HonPriestClaus Nybegynder
22. februar 2012 - 20:37 #3
Giver tak for denne guidelinje, jeg har prøvet lidt af hvert men det eneste der virker er Windows Live Movie Maker, dog kan man kun gemme i standard format, men det kan man ordne efterfølgende i Premiere Elements.

Jah Is Love
Avatar billede HonPriestClaus Nybegynder
22. februar 2012 - 20:39 #4
Jeg er ny på dette site og vil egentlig bare takke og give falster sine retmæssige point, men kan ikke se hvor man gør det?

Jah Love
Avatar billede vejmand Juniormester
22. februar 2012 - 20:51 #5
Først skal falster lige sende et Svar, og det accepterer du så efterfølgende. Her kan du se hvordan: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Husk at sende egne indlæg som kommentar, og ikke som svar. Så kommer du ikke til at tage point tilbage.  :-)
Avatar billede falster Ekspert
22. februar 2012 - 21:19 #6
Vejmand fortæller, hvordan det rigtigt hænger sammen.

Men jeg behøver ikke points for sådan et link.

Acceptér du blot dit eget svar :-)

Så er sagen afsluttet korrekt.