Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 18:44 Der er 18 kommentarer

CBB trådløs internet - og trådløs vs. ikke-trådløs

Jeg har bestilt og tilsluttet trådløst internet fra CBB på min mors computer. Først efter købet opdagede jeg at det er internet via mobilsignalet, og ikke "rigtig" trådløs.

Nu siger hun, at hun syntes siderne er længe om at komme/opdatere.

Er CBB internet langsommere?
Og er trådløs tilslutning langsommere end ikke-trådløs (kan ikke huske hvad det kaldes) tilslutninger?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 18:45 #1
Hun har 6mbit.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2012 - 19:15 #2
Det varierer hvor godt det er, kommer an på vejret og hvor hun sidder mm. Der er meget der kan forstyrre signalet.

Jeg ved ikke om CBB er godt eller skidt, jeg er ved telmore og har da haft mine problemer, men de er efterhånden løst, dog har jeg bestilt adsl igen, da jeg foretrækker en forbindelse uden begrænsning.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 19:35 #3
Ok.
Ifølge CBB skulle dækningen være fin hvor hun bor. Kan man mon så stole på det, eller vil de bare sælge...

Men jeg ved de benytter Telenors net. Det vil så sige ders mobilnet og ikke de signaler Telenor benytter til deres egne kunder med trådlød internet.
Er det korrekt? Ellers forstår jeg ikke en pind.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 19:38 #4
Fik jeg vist ikke skrevet helt forståeligt.

Men jeg ved CBB benytter Telenors net. Det vil så sige Telenors mobilnet - og ikke de signaler Telenor benytter til deres egne kunder med trådlød internet?

Er det korrekt? Ellers forstår jeg ikke en pind.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 19:39 #5
Vil stadig meget gerne have svar fra nogen der benytter CBB trådløs...
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2012 - 19:53 #6
mobilt bredbånd foregår via 3g/4g master, (Du tænker på ADSL internet hvis du tænker på andet internet de kunne sælge af og det foregår via telefon kablerne :)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 20:29 #7
Tænkte det nok. Nu er jeg fuldstændig koblet af.

I en anden trår var der en som skrev dette: CBB trådløst internet  er ikke WIFI (trådløst netværk) men internet via mobilnettet.

Jeg forstår det sådan at der er andet trådløs end den måde CBB gør det på??
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2012 - 20:50 #8
#7 Kan jeg få link til følgende? Blot så jeg lige kan få en helhed ud af det :)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2012 - 21:06 #9
Avatar billede Blueeyez Mester
17. februar 2012 - 23:50 #10
#9 Den første fejl er du i tråden skriveer: "fra usb-tilslutning til trådløs."

Det du snakker om er at tilgå printeren via din dongle som bruger usb porten, men ligeledes kan man købe usb trådløse wifi adaptere, for at kunne benytte printeren trådløst, så skal du på wifi netværk og ikke 3g/4g. Det kræver at du sætter printer til en router og forbinder din pc til routerens trådløse signal (SSID) er det det trådløse netværk hedder og sådan noget findes ikke som sådan med 3g/4g eller jo, men det fungerer på en helt anden måde på den front, det usb dongle du har er jo tilsluttet en 3g/4g mast og det er din printer jo ikke :)

Men kan os se at der er rettet op på følgende misforståelse senere :)

Håber ikke min forklaring er for forvirrende, ellers må du jo skive ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2012 - 17:26 #11
Ok. Men jeg har stadig ikke helt forstået...

Er det trådløse internet som man køber hos CBB det samme som alle andre steder??
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2012 - 17:28 #12
hvis det er, kan jeg ikke forstå at der er en som siger at CBB er internet via mibilnettet. Det lyder som om der er en andre muligheder...?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. februar 2012 - 17:40 #13
#12 Der er flere mulgiheder, men mobilt bredbånd er følgende metode, grunet det kaldes mobilt er jo at du ikke behøver at være i dit eget hjem for at bruge det, du kan bruge det i bilen, toget, bussen, på biblioteket ja sågar ude på landet (Nogle steder, ikke nødvendigvis alle steder)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 03:25 #14
Ok.

Vil stadig gerne høre hvordan hastigheden er hos andre der har CBB 6Mbit. Men det er der åbenbart ingen der gider...?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 09:05 #15
#14 Kommer jo os an på hvor man bor (Specifikt og ikke i Jylland, Fyn eller Sjælland ;) )

Ud over det så er der mange spørgsmål herinde dagligt og det kan være dem der har CBB ikke har set tråden eller os har de opgivet mobilt bredbånd til alm brug, har jeg i hvertfald, kun hvis man er på farten at det har værdi.. eller hvis man kun tjekker emails^^
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 15:00 #16
Ok.

En sidste ting.

Det er muligvis fremgået af tråden, men jeg orker ikke lige at læse det hele igennem. Man kan vel til enhver tid tilslutte en bærbar (er en 2012 model) til almindelig internet. Altså ikke-trådløs?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2012 - 15:04 #17
#13 men hvilke?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. februar 2012 - 15:09 #18
#16 stortset alle maskiner har internet port i bundkort, så ja følgende er muligt :)

#17 Hvilke hva?