Avatar billede swaco Seniormester
17. februar 2012 - 13:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun Download

Hej
Kan det lade sig gøre, at sætte sit netværk op, således at der på nogle pc kun kan downloades, har en Router der både kører trådløs og kabel forbundet, det er til en af de kabelforbundet jeg ønsker dette
17. februar 2012 - 13:29 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2012 - 14:42 #2
Her var det nok mere relevant med hvad for en router det er, da du ofte vil kunne styre det med NAT og Port Forwarding

Nu vil det jo også have meget at sige hvad for download vi snakker.
Avatar billede swaco Seniormester
17. februar 2012 - 15:28 #3
Styresystem vista Home Premium 32 bit

Router er fra Dansk kabel-tv Cisco EPC 3925

Og vi snakker at Download og ingen upload
Avatar billede tubber Juniormester
17. februar 2012 - 15:50 #4
Det er praktisk talt umuligt, grunden til det er at du uploader praktisk talt altid på nettet.

Får du det sat op som du ønsker vil du ikke kunne se nogen hjemmesider, du vil ikke kunne chekke mail, du vil ikke kunne logge på ftp, du vil ikke kunne bruge share programmer eller torrents.

Alt du laver har quieries, og det betyder du vil altid sende en form for data for at få et response, så sender du ikke noget = ingen response, da det du vil hente fra ikke ved hvad det skal sende til dig.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. februar 2012 - 16:49 #5
Du kan ikke slå upload helt fra, da maskinerne f.eks. skal sige at de har modtaget de dele der var i download-køen og nye kan sendes og det gøres i en upload-pakke.

Du kan begrænse upload via Quality of Service enten på de enkelte maskiner eller på routeren, hvis den har den feature.
Avatar billede swaco Seniormester
03. marts 2012 - 10:13 #6
Hej Tubber
Kom med et svar, det må være dig der får point,
Avatar billede swaco Seniormester
02. april 2012 - 07:40 #7
ding