Avatar billede pc-propilot Nybegynder
13. februar 2012 - 12:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

boremaskine

Jeg har kigget lidt på nogle boremaskiner men kan ikke bestemme mig for hvorfor en jeg skal købe.

http://www.harald-nyborg.dk/p4333/aeg-slagbore-skruemaskine-18v

http://www.harald-nyborg.dk/p2518/makita-slagbore-skruemask-18v

http://www.bygmaonline.dk/pi/Black_Decker_HP186F4LB_bore_skruemaskine_18v_155541_3422.aspx

HVis i har andre bud så må i også sige til.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2012 - 13:11 #1
du skal købe en med ledning da de er kraftigere

vores hedder aeg pneumatisk men andre mærker kan vel også bruges

den går i gennem 15 centimer beton på 15 sekunder ca.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. februar 2012 - 13:20 #2
Ingen kan rådgive dig bare nogenlunde fornuftig, hvis ikke du beskriver hvad du skal bruge den til......
Avatar billede buttwipe Juniormester
13. februar 2012 - 14:10 #3
Hvis det bare er til samling af møbler, ophæng. af billeder og den slags småting, får du ikke noget ud af at købe noget kraftigere end 12 V.
Og hvis du skal bore i beton er der ingen af dem du linker til der klarer det alligevel.

Den her klarer snildt småtingene og den kan være alle steder:
http://kortlink.dk/davidsenshop/ahdf

De har den somme tider til samme pris med et ekstra batteri istedet for lygten.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2012 - 16:28 #4
Enig i #2.
Men for at vurdere de tre du linker til, havde jeg valgt makita maskinen. Har haft tre-fire stykker af dem, og de har en god ergonomi, og laderen lader batterierne op hurtigt.
Skal du derimod kun skrue 10 skruer i om året så er en maskine på ledning at foretrække. Og er skruerne korte gør det ikke noget hvis patronen kører hurtigt, og der er slagmulighed i den.
Skal den kunne trække lange og tykke skruer i må den ikke have stor patronhastighed, da den ikke kan trække det.
Men vi må lige høre nærmere om dit behov.
Avatar billede pc-propilot Nybegynder
14. februar 2012 - 20:07 #5
Skal bruges til boring i beton,metal,træ
Avatar billede vejmand Juniormester
14. februar 2012 - 20:15 #6
pc-propilot >> Du må altså forklare lidt mere. Skal den bruges 8 timer om dagen, lidt hver dag, eller bare en gang imellem til lidt hobby-brug.

Det er alrså ret væsentlig for valg af værktøj, i hvilken forbindelse det skal bruges.......
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2012 - 20:21 #7
#6 Enig
Avatar billede pc-propilot Nybegynder
14. februar 2012 - 20:58 #8
Skal bruges ca.2 timer hver dag
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2012 - 21:12 #9
Nu plejer jeg ikke at bruge batteriboremaskinen til at bore i beton, da jeg har en pnueumatik boremaskine på 220 volt, som tager sig af den opgave.
Batteri maskine kan klare at bore i mursten, men i beton i flere timer, det tror jeg ikke på.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2012 - 21:15 #10
Og efter min overbevisning, så må en pneumatisk boremaskine være alt for klodset at stå og skrue med. Den er alt for næse tung.
Avatar billede pc-propilot Nybegynder
28. august 2012 - 16:59 #11
d
Avatar billede 220661 Ekspert
28. august 2012 - 17:04 #12
Hmm hvad endte denne med?