Avatar billede inshadow Nybegynder
11. februar 2012 - 11:40 Der er 2 kommentarer

Fullrate - fast ip - undgå bridge-mode?

Jeg har netop fået fast ip adresse hos Fullrate.
Årsagen til dette, er at jeg har brug for at min IP-adresse aldrig skifter. Det sker vidst godt nok sjældent, men kan så vidt jeg ved forekomme.

Anyway, mit problem er at routeren skifter til bridge-mode, hvorved at jeg mister al routerens(Zyxel P2812HNU) funktionalitet (wifi, switch...) og skal benytte WAN porten og koble egen router på her.

Jeg snakkede med en Fullrate-supporter, og forklarede mit ønske om at undgå at routeren sættes til bridge mode. Han sagde blot(lød næsten fornærmet) at hvis jeg selv kan få det til at virke, er det ok, men de yder ingen support.

Er det muligt? Hvorledes?
Avatar billede skau Nybegynder
11. februar 2012 - 11:48 #1
Jeg kan ikke helt fra din beskrivelse se hvorledes du har koblet din router på.

WAN porten skal forbindes til fullrate - hvis du ikke har noget i WAN porten på din router vil den gå i bridgemode.

På wan porten skal du så ha din nye faste ip (enten via DHCP eller ved at sætte den selv (helst dhcp)

Hvis du har fullrate i WAN porten bør den ikke selv gå i bridgemode - hvis du derimod kun bruger switchportene på din router ig wifi vil den gå i bridgemode da den så ikke skal route mellem 2 net.

Håber det hjælper
Avatar billede inshadow Nybegynder
11. februar 2012 - 15:55 #2
Der følgende porte:
* 1 dsl
* 4 ethernet
* 1 WAN
* plus flere irrelevante porte

Jeg har koblet telefonkablet til 'dsl'.

Jeg kan vel ikke koble telefonkablet direkte til WAN?!