Avatar billede bjk87 Novice
10. februar 2012 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mistet mappe

Hej Eksperten.

Jeg ville sætte min telefon til min computer, da jeg skulle overføre nogle billeder fra den. Jeg opdagede pludselig at en af mine mapper med vigtige filer i, var fjernet fra skrivebordet. Jeg søgte så efter dem via søgefunktionen i win. 7, men når jeg ville åbne filerne får jeg meddelsen: The item "xxxx" that this shortcut refers to has been changed or moved, so this shortcut will no longer work properly.

Hvad i al verden gør jeg?

På forhånd tak
Avatar billede bjk87 Novice
10. februar 2012 - 23:37 #1
Hov. Kører win. 7 enterprise x64.
Avatar billede pstidsen Novice
10. februar 2012 - 23:51 #2
SLUK COMPUTEREN OMGÅENDE! Tag så harddisken FYSISK ud af maskinen og sæt den som slave (skaf et kabel der kan gå fra din HDD til USB) i en anden computer. Når du har gjort det kan vi gå videre med nogle filgendannelsesprogrammer ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. februar 2012 - 00:55 #3
Windows 7 gemmer automatisk backups, såfremt der er ledig plads til det. Hvis det ikke er alt for længe siden, kan du nok finde din mappe der.

Gå til skrivebordsmappen i stifinderen: C:\Users\Dit Brugernavn\Desktop

Højreklik på mappen (Desktop/Skrivebord) og vælg egenskaber. I toppen vælges Previous Versions/Tidligere versioner. Der kommer en liste frem med tidligere gemte udgaver af mappen. Du kan markere en og trykke åbn, for at finde din gamle mappe.
Avatar billede bjk87 Novice
11. februar 2012 - 12:43 #4
Hej med jer og tak for responsen. Jeg fandt ud af problemet. Det kan godt være jeg gjorde noget dumt, men lavede en systemgendannelse, hvorefter mappen igen kom frem på mit skrivebord, dog kun med 2 af filerne. Jeg højreklikkede så på mappen og valgte properties -> previous versions, hvor jeg så tog den fra i går. Så det er nok som du siger amews_aj, en backup?

Så mange tak.

Hvordan giver jeg point?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. februar 2012 - 13:05 #5
Jeg lægger her et svar, som du kan markere, og acceptere.