Avatar billede visto Professor
09. februar 2012 - 21:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Facebook Send tilpasset

De koder jeg har kunnet finde for Facebooks Send-knap er meget standardiserede. Fx koden

<div id="fb-root"></div>
<script src="http://connect.facebook.net/da/all.js#xfbml=1"></script>
<fb:send href="example.com"></fb:send>

der leverer et bestemt billede og en given url.

Jeg ønsker selv at bestemme knappens udseende, og fremfor alt ønsker jeg, at Send knappen skal sende den url, som læseren på det givne tidspunkt er på og altså ikke en fastlagt basis-url.

Er det muligt? Hvordan?
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. februar 2012 - 21:51 #1
Sådan som det er med URL'en på min side på www.tinocordes.dk?

Tag et kig her ...
https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/

Du skal sørge for at vælge XFBML-udgaven. Det er også forklaret hvad du kan ændre i udseendet, det er dog ikke så meget :-)
Avatar billede visto Professor
09. februar 2012 - 22:07 #2
Jeg forstår ikke dit første spørgsmål.

Jeg har kigget på siden, som du henviser til, synes ikke jeg kan finde noget der. For det første skal jeg ikke have nogen like-knap, men kun en send. Og så mener jeg også at man rundt omkring på alle mulige websider ser individuelle billeder med det lille f, dvs. ikke kun nogle få forskellige udvalgt af fb. Jeg har billedet, og der skal kun være det billede og ingen tekst.
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. februar 2012 - 22:18 #3
Nå den fangede jeg ikke lige. Prøv at kigge her ...
https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/send/

Hvis du lader være med at skrive noget i URL og vælger XFBML-udgaven, så kan det være at det virker.

Og for at definere hvilket billede du vil bruge skal du indsætte disse Meta-koder ...
https://developers.facebook.com/docs/opengraphprotocol/
Avatar billede visto Professor
10. februar 2012 - 16:48 #4
Den første del kræver åbenbart at man selv har en facebook-account, og det hverken har jeg eller har tænkt at få.

Den anden del relaterer sig, så vidt jeg kan se til like-knappen, og det er jo send-knappen jeg ønsker at bruge.
Avatar billede visto Professor
10. februar 2012 - 17:08 #5
En anden mulighed - har jeg netop set - er at bruge AddThis

https://www.addthis.com/help/client-api#rendering-preferred-services

De billeder, der hører med der, synes jeg er ok:

<div class="addthis_toolbox addthis_default_style">
<a class="addthis_button_facebook"></a>
<a class="addthis_button_twitter"></a>
</div>

Spørgsmålet er så bare, om denne AddThis-funktion sender den aktuelle url, som brugeren er inde på? Ved du eller andre det?
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. februar 2012 - 17:22 #6
Du må prøve. Jeg kan ikke huske det.
Avatar billede visto Professor
10. februar 2012 - 17:36 #7
Er hverken facebook eller twitter-bruger. Er du? Og kan jeg i givet fald uploade koderne, så du kan se om de sender den aktuelle url?
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. februar 2012 - 17:44 #8
Ja, begge dele :-)

Sig til når knapperne er klar, så kan jeg teste dem.
Avatar billede visto Professor
10. februar 2012 - 17:53 #9
Meget fint.

Knapperne er her: vinsiderne.dk/test/knapper.html
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 10:37 #10
Fortrød du? :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. februar 2012 - 10:46 #11
Nu skal jeg være der :-) Jeg havde ikke set du havde skrevet.

Facebook-knappen sender den præcise URL, men Twitter-knapper sender: Test: http://bit.ly/yl7wRL via @AddThis
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 11:02 #12
Mange tak skal du have. Twitter-url'en ser godt nok underlig ud, men linket fører alligevel til den rigtige side, ser det ud til. Men det er godt nok en ulempe, at addthis sender en forlænget url til et medie, der betjener sig af korte beskeder. Så jeg vil kigge efter en anden løsning til tweets. Men det må jeg jo hellere oprette i et nyt spørgsmål.

Læg venligst svar til point som tak for hjælpen.

(Du er selfølgelig velkommen til at kommentere på twitter. Ellers opretter jeg et spørgsmål om det senere på dagen, med mindre jeg selv finder en løsning.)
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. februar 2012 - 11:27 #13
Jeg tror ikke den URL er længere?

Her er mit svar.
Avatar billede visto Professor
13. februar 2012 - 12:02 #14
Det jeg får i adresselinjen, når jeg klikker på det link, du sendte er vinsiderne.dk/test/knapper.html#.TzjbxmcOM0c.twitter (jeg sletter med vilje http:// for ikke at kaste links, der senere dør). Og det er da længere end vinsiderne.dk/test/knapper.html. Men det som twitter-brugeren modtager er måske kun vinsiderne.dk/test/knapper.html - altså uden tilføjelsen #.TzjbxmcOM0c.twitter? I givet fald hvad er tilføjelsen så for noget?
Eller er der noget jeg har misforstået?