Avatar billede Henry Poulsen Mester
08. februar 2012 - 21:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Joomla! Jeg kan ikke oprette eller redigere artikkel

Jeg har installeret Mov'AMP Joomla! 1.5.23 på egen pc. Installation se ud til at være rigtig, jeg har uploadet danske sprogfiler og udført konfiguration iht. Jesper Kaaes beskrivelse i afsnittet 'Kør Joomla! lokalt'.
- Men jeg kan ikke oprette ny artikkel. Når en ny tekst er skrevet kan jeg klikke på Gem og Anvend men det er som om siden 'dør', jeg kan derefter ikke aktivere menuerne. Ved at vælge 'Prewiev' får jeg et vindue med 'tittel' og i næste linie 'Undefined'.
- Der sker næsten det samme når jeg vil redigere eksisterende artikkel. Jeg kan ikke ændre eksisteren tekst. I 'Prewiev' kan jeg se en tilføjet tekst, men ved at klikke på Gem og Anvend 'dør' siden.
Hvad er det jeg ikke kan se?
09. februar 2012 - 07:50 #1
Jeg har været ude for det samme.  På joomla's forum (forum.joomla.org) nævntes, at der kan skyldes konflikter mellem browser og editor, og at man skal prøve en anden browser.  Med min joomla 1.5 installation på localhost kan jeg ikke oprette eller redigere artikler gennem IE9, men det kan jeg når jeg bruger FireFox.  Det forekommer mig umiddelbart mærkeligt, at Joomla kan tillade sig sådanne bugs ved brug af den mest udbredte browser, men da jeg alligevel normalt bruger FF er det til ringe ulempe.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
09. februar 2012 - 20:51 #2
Tak for tipet
Kan jeg installere FireFox og skifte mellem den og IE9 ?
09. februar 2012 - 21:04 #3
Ja, du kan i FireFox kalde den samme url (såsom localhost/minjoomla/administrator...) som du nu kalder i IE.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
09. februar 2012 - 22:02 #4
Det virker,
tak
09. februar 2012 - 22:15 #5
Det er godt det virker.

Det er skidt, at Joomla kan tillade en bug, der gør at man skal skifte browser.