Avatar billede AndreasSeierup Nybegynder
08. februar 2012 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Når jeg gemmer i photoshop

Hej allesammen

Når jeg skal gemme mine billeder i Photoshop bliver de konsekvent gemt med stort .PNG, .JPG og ikke .png eller .jpg. Det er selvfølgelig ikke noget kæmpe problem - men det er da lidt træls alligevel. Alle mine filer fra pc'en, skulle jo gerne være små endelser.

Nogen som har prøvet noget ligende?
08. februar 2012 - 15:52 #1
Edit->Preferences->File handling...
File Extension: sættes til "Use lower case"
Avatar billede jernrosen3 Forsker
08. februar 2012 - 15:56 #2
Det er vist et windows-problem eller mangel på samme *S*

Hvis du åbner f.eks mappen "billeder" og "organiser" - finder "mappe- og søgningsvisning" - "vis" - fjerner X i "skjul filtypenavne for kendte filtyper" - anvend.

Så vil du opleve at windows skriver .jpg .png ved filerne - mens i beskrivelsen nederst står filtypen til .JPG .PNG

Det har ingen betydning for hvilken type fil du har - det er rent optisk.

Så kan du være enig eller uenig om det fornuftige i det *S* Jeg tror ikke du kan ændre det - det ligger som standard i de fleste programmer - eller også ligger det som modsat standard i de fleste. Jeg er i hvert fald holdt op med at se det *S*
10. februar 2012 - 19:54 #3
Glemte du dit spørgsmål???

Er du kommet videre?
Avatar billede AndreasSeierup Nybegynder
07. juni 2012 - 07:30 #4
Hejsa...

Jeg beklager, jeg kom desværre ikke rigtig til bunds i det! nu har jeg lært at leve med det. :-)