Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 15:47 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Gamer bærbar

Hejsa eksperter.

Jeg ville høre jer til råds om hviket køb jeg skulle gøre mig.
Jeg står og vil gerne have skiftet min stationære pc ud med en gamerbærbar istedet for, da det helst skal være en jeg kan tage nemt med mig rundt omkring. Og der syntes jeg det er træls med en stationær.

Hvilke vil i anbefale ?
Jeg har kikket lidt på Alienware, men syntes godt nok det er en harsk pris. Er der andre der mere kan anbefales eller ?

Spil jeg spiller er; Battlefield 3 & Starwars - The old republic

Og jeg vil helst have spil i max details :)

Håber i kan hjælpe mig lidt, prisen er ikke omega, MEN 20.000 ,- syntes jeg nok måske er lige i overkanten..

PFT. Jens
Avatar billede Cypern Nybegynder
07. februar 2012 - 16:56 #3
Søger man på Google oplever man mange bruger som har store problemer med deres bærbar fra MM-Vision. De bliver for varme, hænger og opfører sig mærkeligt. Herinde er der også flere eksempler på bruger problemer.

Dennekøbte jeg og den er billig og rykker når der skal spilles MW3 eller BF3.
http://www.altomdata.dk/superstaerk-gaming-laptop
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 16:56 #4
Ja #1 er den bedste til prisen.
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 17:01 #5
Nvidia GeForce GT555M og BF3 i max details hænger ikke sammen...
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 18:23 #6
#3 - Jeg er desværre ikke den store fan af MEDION maskiner sorry.

#1 & #2 Så er prisen alligevel ikke så langt fra de 20k som jeg alligevel havde snakket om.

Den jeg havde kikket på er denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1801&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=alienware-m18x

Men jeg har bare hørt at alienware er spild af penge, da de koster mere end de reelter værd, er dette korrekt ?

PFT.
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. februar 2012 - 19:12 #7
Den her har et bedre grafikkort end maskinen fra Dell og prisen er noget lavere:
http://kortlink.dk/elgiganten/agkx
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. februar 2012 - 19:21 #8
Tilføjelse til #7

Msi maskinen klarer heller ikke BF3 i Full Hd på "Ultra" indstillinger.

Det ser ud til at der skal Crossfire eller SLI til for at klare det flydende, for selv et GTX 580M klarer ikke mere end 24 fps på "Ultra":
http://kortlink.dk/notebookcheck/agm2
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 19:32 #9
#7 & 8  - Svare denne ellers ikke ret meget til den Alienware pc så ? For så er der da nogle penge at spare :D
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 19:53 #10
Kom til at se hastigheden på ram'ende.
Der er da en stor forskel der ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. februar 2012 - 19:53 #11
Dell skærmen er lidt større, men opløsningen er den samme.
Msi'ens grafikkort er kraftigere, men kan som sagt heller ikke køre BF3 på "Ultra"
Jeg ville have valgt MSI'en med Core i5 cpu og have sparet 1000,- (også ved Elmutanten).
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:25 #12
BF3 er et meget krævende spil. Hvis du skal spille det på bærbar med ultra grafik og høj fps, så må du vælge en stationær eller give cirka 20.000 som en bærbar med SLI eller crossfire grafikkort koster. Alternativt kan du vælge det almindelige 580M som nok vil kunne køre high grafik med fin fps.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2012 - 20:25 #13
#3 jeg har selv handlet og kørt med MM-Vision bærebar og kan sige INGEN problemer overhovedt.
http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk

Et GTX570M kort, er ca. 12% dårligere end et GTX580M kort
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:28 #14
Undskyld alle mine spørgsmål - Men jeg er ikke nogen performence HAJ til det her :) Den lille forskel på skærmen går nok, da den har samme opløsning.

Men hvad så med f.eks:

Hastighed af RAM.

Harddisk - Kan se den MSI har en sata, jeg ville meget gerne op i en SSD. Da dette også skulle give en markant perfomance boost. Eller er det mig der er galt på den ?
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. februar 2012 - 20:33 #15
#10
Næh, jeg tror ikke der er forskel på rammene, men hvad tænker du på?

DDR3-1333 kører med 667 Mhz ikke med 1333, som Dell fejlagtigt skriver.
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:33 #16
Hos MM vision har den SSD.

Mht. til RAM så er de flest DDR3 1333mhz
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:34 #17
#15
Jeg tænkte på forskellen mellem DDR3-1333 og de 1600 mhz ram de reklamere med ? :/
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2012 - 20:34 #18
Avatar billede buttwipe Juniormester
07. februar 2012 - 20:38 #19
#14

En SSD vil give dig højere hastighed både i Windows og i spil.
En SSD den er der jo også masser af penge til i den prisforskel der er op til Dell'en.
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:39 #20
(#18 computeren kan opgraderes til 580M for 1500 kroner, men det er det SLET IKKE værd!)
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:40 #21
#16
Ok, jeg har nemlig kik på den 17 " du snakkede om.

For at stille dem op imod hinanden af dem jeg fandt intreresant, hvilken er så det bedste valgt (mest for pengene)

MM Vision :
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900050&gruppe=PCnotevision

MSI :
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MSIGT780DX435/msi-17-3-barbar-computer-gt780dx-435ne
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2012 - 20:41 #22
#20 > øhhh, hvad skal jeg bruge det til ??
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:42 #23
Helt klart MM Vision pga. grafikkort.

NVIDIA GeForce GTX 580M er pt. det 16. bedste grafikkort.
NVIDIA GeForce GTX 570M er pt. det 28. bedste grafikkort.
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:43 #24
#18

Endnu billigere, dog har jeg ikke kendskab til ATI, har kun kørt GeForce i min spille tid. Men udfra den test du linkede ligger de jo ikke langt fra hinanden :)
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:47 #25
#22: Det var mere til spørger ;)

dj_jens85: Det jeg skrev i #23 gælder stadig, men jeg synes det ville være endnu bedre for dig hvis du valgte en af dem fra MM Vision med 6990M grafikkort. Det er meget billigere og cirka ligeså godt. Der er de to her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800020&gruppe=PCnotevision

Nummer et har 17,3" skærm hvor nummer to kun har 15,6". Nummer et har også 16 GB RAM, hvor nummer to "kun" har 8 GB RAM (hvilket er nok!).
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:47 #26
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:47 #27
#22: Det var mere til spørger ;)

dj_jens85: Det jeg skrev i #23 gælder stadig, men jeg synes det ville være endnu bedre for dig hvis du valgte en af dem fra MM Vision med 6990M grafikkort. Det er meget billigere og cirka ligeså godt. Der er de to her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800020&gruppe=PCnotevision

Nummer et har 17,3" skærm hvor nummer to kun har 15,6". Nummer et har også 16 GB RAM, hvor nummer to "kun" har 8 GB RAM (hvilket er nok!).
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2012 - 20:49 #28
Jeg ville spare lidt penge og tage denne, især da grifikkort kun er ca. 3% dårligere end GTX580M kortet
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700900020&gruppe=PCnotevision
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:52 #29
#25: Mere harddiskplads (både på SSD og HDD) og lidt bedre processor. Det kan dog slet ikke udgøre den store prisforskel!
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:53 #30
#27

Men nummer 2 har så heller ikke SSD disk i sig. :)

#28

Tror også at valget efterhånden vil falde på den hvis der ikke er andre forslag ? :)
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
07. februar 2012 - 20:55 #31
#29
Nej jeg syntes også det er lidt vildt :/
Avatar billede pstidsen Novice
07. februar 2012 - 20:57 #32
#30: Hov den havde jeg ikke set :)

#31: Nvidia er generelt dyrere så det er grafikkortet der får prisen op...
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
08. februar 2012 - 18:36 #33
pstidsen & haverslev.

I skal have begge mange tak for hjælpen, hvis i hver især smider et svar vil jeg dele de point til jer :)

Jeg vil vælge den fra fra MM Vision til 12k med Amd kort.

Igen tusind tak :)
Avatar billede pstidsen Novice
08. februar 2012 - 18:58 #34
Svar
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2012 - 19:16 #35
:-)
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
10. februar 2012 - 15:54 #36
Undskyld forsinkelsen - Men i har nu fået jeres point :)

Igen tak for hjælpen ;-)

>> Jens