Avatar billede inkalady Nybegynder
06. februar 2012 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

trådløs netforbindelse er blevet omdannet til "default"

jeg har trådløs netforbindelse med siemens modem og D-link router.
De sidste uger har det været meget ustabilt. Når jeg er heldig og komme på, er det på et netværk der hedder "default" og som er usikkert. Nogen gange er jeg heldig det er mit eget jeg kan komme på, der står dog så stadig "default" i parantes bagefter. (Indimellem, når der ikke er forbindelse synes jeg det hjælper at tænde og slukke på modemet). Men som det er nu er jeg ikke så vild med at bruge mit dankort på nettet, da netværket er ubeskyttet, og det gule faresignal er fremme. Så det ville være supert hvis nogen kan hjælpe...
hilsen
Inkalady
Avatar billede Havelaage Nybegynder
06. februar 2012 - 12:08 #1
Hvilket styresystem bruger du? Hvilken internet udbyder har du?

Lyder som om din router enten kanal surfer eller bruger en overbelastet kanal som mange andre bruger i området.

http://www.metageek.net/products/inssider taget fra "guiden" http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165
Avatar billede Havelaage Nybegynder
06. februar 2012 - 12:17 #2
Log ind i din router (hvis der ingen kode er på, så sæt en på asap), find sikkerhed/kryptering og tjek din sikkerhed på routeren wpa2 (helst) og skift kodeordet (for en sikkerheds skyld).

Du kan eventuelt slå SSID fra, så uvedkommende ikke ved første øjekast kan se din linie.

Hvis du slå SSID fra skal du ind i windows? netværk og finde linien, da den ikke kommer frem automatisk - det har du jo slået fra :-)

At der står (default) efterfulgt af dit netværk navn, betyder jo blot at du primært vil bruge denne linie.

Så kan det godt være en udefra hygger sig med at kalde sit netværk for "default", måske for at "fange" nogle uvidende på sit netværk.
Så for guds skyld, stop med at bruge andres netværk når de er usikre - der er nogle der med vilje lader folk komme på.
Avatar billede inkalady Nybegynder
06. februar 2012 - 18:04 #3
Tak for svar.
Min net-udbyder er TDC. Windows er styresystemet. Nu er det gået ned igen. Jeg har slukket og tændt for modem. Jeg er kommet på igen men nu på "default 2 (default)"- et "offentligt tilgængeligt netværk", står der. Så jeg synes ikke lige jeg kan komme til at logge mig ind i min router ( i hvert fald ikke ved at klikke på ikonet).
hilsen
inkalady
Avatar billede Havelaage Nybegynder
06. februar 2012 - 19:09 #4
Det var ikke et svar, det var en kommentar som et forslag til hvad du kan gøre.

Men da du har lukket tråden og givet dig selv point, vil jeg anse det for at mit forslag var unødvendigt og at du selv fandt løsningen?
Avatar billede inkalady Nybegynder
06. februar 2012 - 20:35 #5
Ups - det var ikke meningen at jeg ville give mig selv pointene. Men jeg har netop nu fået et bud - fra naboen - på hvad der kan være årsagen. Routeren skal udskiftes, mener han. Den er 7 år gammel. Så det er nok det jeg gør.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. februar 2012 - 06:16 #6
Det der sker er at routeren mister sin opsætning, enten fordi den er for gammel, bliver for varm eller har en fejl i sin firmware.
Avatar billede inkalady Nybegynder
07. februar 2012 - 16:54 #7
Tak for uddybelse.