Avatar billede peterfrom Nybegynder
06. februar 2012 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst internet forsvinder når jeg lukker låget på den bærbare

Dell system Vostro 3750
Har et problem, når jeg lukker låget forsvinder det trådløse internet, og kommer tilbage når jeg åbner låget igen. Det er ikke så smart når jeg bruger en extra skærm.
Jeg har i strømstyringplanen skrevet, at den intet skal gøre når jeg lukker låget, så den går ikke i dvale, kan jeg se på extra skærmen, men det trådløse internet forsvinder.
Når jeg bruger internet fra usb er der ingen problemer når jeg lukker låget.
Håber der er en klog der kan hjælpe.
/peter
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2012 - 11:14 #1
Prøv at gå i Enhedshåndtering
H-klik på dit WIFI netkort, gå i Egenskaber, klik på Strømstyringsfanebladet og fjern flue ben fra "Tilad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm" - OK
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2012 - 11:36 #2
Og systemmet er vel fuldt opdateret ?
Avatar billede peterfrom Nybegynder
06. februar 2012 - 11:51 #3
Hej
Jeg fjernede flue ben som du sagde men det hjalp desværre ikke.Den lukker stadig for trådløst internet efter 10-20 sek, efter jeg lukker låget.
Avatar billede peterfrom Nybegynder
06. februar 2012 - 11:54 #4
Ja
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2012 - 12:30 #5
Kan se at der er lidt problemer med Dell og Wifi
He er løsningen åbenbart, at det er en opdateret driver der giver problemet - se nederst her:
http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f/3518/t/19339452.aspx
Avatar billede peterfrom Nybegynder
21. februar 2012 - 03:48 #6
Har ringet til del, hvor jeg opdaterede en driver, uden at det hjalp helt, for den går af og på internettet som det passer den, men syntes også det bliver værre når jeg bruger HDMI.
Dell mener jeg skal installere Windows igen, men det bliver ikke de næste par måneder.
MVH
Peter
Avatar billede MKV Praktikant
09. december 2020 - 10:46 #7
Fandt denne korrespondance via Google, fordi jeg har prøcis samme problem (dog med en hp).
Jeg tilrettede indstillinger på netværk/WiFi/netværkskort iflg. tråden her, men det hjalp ikke problemet væk (måske det har part i løsningen, det skal jeg ikke kunne sige).
Jeg har ikke opdateret driver eller andet, men har derimod fundet ud af, at jeg kan aktivere WiFi, ved at løfte låget 3-4 cm, altså uden at åbne låget så meget, at skærmene registrerer det, men nok til at WiFi enheden i laptoppen åben bart kan fange WiFi signalet. Jeg har lagt noget ind på kanten af laptoppen, mellem bund og låg, som holder låget 3-4 cm åbent hele tiden, så den er på klem hele tiden - tada! WiFi, all the time.
-Det kunne være, at det også virker for en anden :o)